• kiwigirl12

Bordsplacering då brudgummen ingen familj har

Hej,
    Min blivande make kommer inte ha sina föräldrar eller syskon med på vigseln då det rent praktiskt inte går. Vi gifter oss borgerligt i Sverige i juni och i hans hemland har vi en ceremoni senare. Nu undrar jag över hur vi ska sitta vid honörsbordet? Jag har två döttrar som jag vill ha där, förutom min mor med hennes man. Kan vi rentav sätta vardera dottern om oss och min mor och hennes man på vardera sida om dem?
    Hälsningar en som undrar vilket som är brukligt eller hur ni skulle ha gjort.

• Svar på tråden Bordsplacering då brudgummen ingen familj har
  • Tinzi

man kan göra som man vill ;) vi kör helt på eget vi med :)

• ClaraH

I det här fallet med ingen familj att ta hänsyn till på hans sida, tycker jag att ni gör som ni vill och finner bekvämast. Ni kanske föredrar att ha barnen närmast. Vi gjorde så att vi satt helt ensamma och hade alltså inget honnörsbord, så man gör väl som man vill.

• Strawberry

Gör det som ni känner är bäst för er. Tycker absolut det låter bra som du föreslår med döttrarna på vardera sida och sen din mor och hennes man på varsin ytterkant. Annars kan man använda sig av eventulle tärnor och marskalker om man inte vill/kan ha närmsta familjen vid honörsbordet.

• lilly7

Tycker det låter som en toppenidé.

Min mans pappa är död och hans mamma är sjuklig så de kom inte. Vi valde då att ha mina föräldrar, hans 3 syskon och en av tärnorna vid honörsbordet.

Svar på tråden Bordsplacering då brudgummen ingen familj har