• georgialee

Behöver tips på den godaste mingelbålen!

Hej! Vi ska ha mingelbål till gästerna när vi fotograferas oss, och jag behöver förslag, recpet och tips på den godaste bålen som passar en varm sommareftermddag. 

Vi har köpt 3L vodka som är tänkt att användas i bålen, men vi ska ha en alkoholri också - så en bål som är god utan alkohol och med är något vi önskar:) 

• Svar på tråden Behöver tips på den godaste mingelbålen!
  • Jenny 03

Svårt med vodka tycker jag... Men prova koncentrerad fläderjuice och sockerdricka med färska jordgubbar och melonkulor i...

• jennie13

En bål, alkoholfri, som jag gjorde närjag fyllde 30 i vintras var: Sprite/Fruktsoda/ blandat med Grelandin (osäker på stavningen men den där rosa tillsatsen man kan ha i drinkar) och med frysta jordgubbar. Det blev jättegott och jag tror att det kan passa till vodkan också. Så har man likadana bålar även om den ena är alkoholfri.

• georgialee

Vi ska inte ha så mycket vodka - alltså inte hela 3L även om det är det som är inköpt. Men jag funderade på en bål med smultroncider, sockerdricka, limejuice och plockade jordgubbar som vi fryser så de fungerar som is också. Vad tror ni om den?

• Jenny 03

Kan nog bli smask.. Akta så att den inte blir för söt bara.. OCH glöm inte frysta melonkulor... LOVE IT...

• georgialee

Jenny; ska prova melonkulor innan, det låter intressant:) Är vattenmelon den bästa att göra på? Och håller de verkligen fräscheten om man fryser dom?

• Jenny 03

Jag skulle ta honungsmelon eller nätmelon och inte vattenmelon..

Svar på tråden Behöver tips på den godaste mingelbålen!