• mariie

Hjälp med bredd på ringar!

Hej! 
    Är på jakt efter en vigselring till min 3 mm breda förlovninsring (solitär) och skulle vilja ha en något smalare vigselring, gärna 2,5 mm. Men jag börjar bli lite osäker på om det verkligen kommer synas någon skillnad mellan dessa bredder? Någon som har erfarenhet av detta?
    Vore SÅ tacksam om någon som har denna kombination på sina ringar (3 mm+2,5 mm) rentav skulle vilja lägga upp en bild! Bilder på 3 mm + 2 mm mottages också tacksamt eftersom detta är plan B :)
    Tack!! 

• Svar på tråden Hjälp med bredd på ringar!
  • ThereseV

Jag skulle gått in till en guldsmed och testat. Då kan du dessutom testa flera olika alternativ och kanske få tips på kombinationer som du inte alls har tänkt på själv. Hur det ser ut kan ju dessutom bero väldigt mycket på ens egna fingrar.. något som ser bra ut på andra kanske inte passar alls, eller tvärt om. 

• kitkät

Jag har samma dilemma. Vad har du kommit fram till, ser det konstigt ut? Jag har beställt en förlovningsring (solitär) som är 3,5 mm bred och vigselringen som jag fastnat för är 4 mm bred. Är orolig att det ska se konstigt ut.

• MagnusFru

Gå in i en affär och prova ringar som är lika breda som ringarna så ser ni hur det ser ut.
    Det som ser märkligt ut för en person kan se bra ut i någon annans ögon. Jag tycker att vissa kombinationer med ringar som är nästan lika breda kan se bra andra kan se mindre bra ut, det beror på vad det är för ringar och hur personens hand och fingrar ser ut också.

Svar på tråden Hjälp med bredd på ringar!