• AnnL

Tina turner?!

Någon som haft eller tänker ha Tina Turner simply the best som musik i kyrkan? Vi tänkte ha den som utgångsmarsch men nyfiken på hur den är på orgel eller om man ska ta den på piano.. Och hur blir det isf? Obestämd

• Svar på tråden Tina turner?!
  • georgialee

Såhär låter den på en keybord, men jag tror att piano kan låta ganska okej om man drar ner tempot.

• Blåklocka2012

Jag älskar den idén! Den måste dock spelas med rätt känsla och vissa kantorer är lite för 'mesiga' i sitt spel för att fixa pop/rock utan att det blir lite löjligt. Synd ju. Men igenkänningsfaktorn kan ändå funka och det är ett häftigt låtval, även att köra på orgel - med rätt kantor!

• AnnL
    Blåklocka2012 skrev 2012-05-10 05:44:44 följande:
    Jag älskar den idén! Den måste dock spelas med rätt känsla och vissa kantorer är lite för 'mesiga' i sitt spel för att fixa pop/rock utan att det blir lite löjligt. Synd ju. Men igenkänningsfaktorn kan ändå funka och det är ett häftigt låtval, även att köra på orgel - med rätt kantor!
    Tack för era tips! Hade inte ens tänkt på att leta på tuben :P Har lyssnat på den nu och jag håller med dig om att den ofta uppleves lite tunn och mesig men ska höra mig för när vi träffar prästen :)
  • Cantaton
    AnnL skrev 2012-05-10 06:48:56 följande:
    Tack för era tips! Hade inte ens tänkt på att leta på tuben :P Har lyssnat på den nu och jag håller med dig om att den ofta uppleves lite tunn och mesig men ska höra mig för när vi träffar prästen :)
    Hör dig snarare för direkt med kyrkomusikern; det är inte alla präster som kan musik bara för att de jobbar ihop med en kyrkomusiker. Det har jag minsann fått erfara...
  • AnnL
    Cantaton skrev 2012-05-10 09:35:20 följande:
    Hör dig snarare för direkt med kyrkomusikern; det är inte alla präster som kan musik bara för att de jobbar ihop med en kyrkomusiker. Det har jag minsann fått erfara...
    Absolut tänkte mer på att jag ska höra mig för om vem som är det, kontaktuppgifter etc :)
Svar på tråden Tina turner?!