• LillaC

Jag, en Bridezilla?

Hämtade ringarna hos guldsmeden idag där de har varit för gravyr och upputsning. Förlovningsringen samt blivande makens vigselring/förlovningsring var ok men i min vigselring hade vi kommit överens om att det skulle stå följande x & y (fast våra initialer ) 19/5 -12. Till saken hör att min ring är en halvalliansring och har alltså inte så mycket plats för gravyr men detta skulle få plats. När jag hämtade den stod det x & y 19/512. Min fråga är nu: Är jag urtöntig som stör mig på detta? Vill ha ärliga svar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-09 22:26
    Förresten var karatstämpelns första siffra delvis dold av gravyren också...
  • Svar på tråden Jag, en Bridezilla?
  • LillaC

BettyBoop: Jo han kunde ta bort och göra om allt. Ville veta på studs vad jag ville gravera istället och jag var sjukt stressad och irriterad och kunde inte bestämma mig där och då. Och vi har köpt ringarna i en stad ca 10 mil hemifrån och därmed graverat dem där också (var dit i ett annat ärende idag och passade på att hämta dem). Han erbjöd sig att skicka den men det törs jag inte... Han förstod inte alls varför jag tyckte att det störde, verkade tycka att jag var världens jobbigaste kund (trots att jag var hyfsat trevlig iaf till en början :-P) lite därför jag ställde frågan. Skönt att höra att jag inte är helt ensam i min åsikt . Funderar på att höra med en guldsmed här hemma om de kan lösa det. Börjar bli lite tajt om tid bara, nästa helg är det dags .

• LillaC

Green: Nä egentligen är det väl inte hela världen, mycket möjligt att jag överreagerade. Är ju trots allt bara jag som ska se det (sen är jag ju lite perfektionist vad gäller detaljer så lite nagel i ögat är det...) Är väl lite överkänslig just nu med tanke på att bröllopet börjar närma sig och det är en del att göra och fundera över. Tack för ditt svar!

• LillaC

Tack alla för synpunkter. Jag har bestämt mig för att ta med ringen till en annan guldsmed för att höra om de kan fixa det, antingen före eller efter bröllopet (måste också putsa upp förlovningsringarna för det hade han inte gjort som utlovat). Och om inte så släpper jag det. Har ingen lust att gå tillbaka till honom även om jag då skulle få det gratis, dels för att det som sagt är ganska långt dit samt att han var helt oförstående och otrevlig. Tyckte att jag åtminstone kunde få en ursäkt, då hade jag nog inte blivit lika upprörd men på det svarade han nej och skrattade...

• LillaC

Tack niriel, känns skönt att höra att jag inte är helt ute och cyklar ändå .

Nu har jag i alla fall tagit ringen till en annan guldsmed som höll med mig, han tyckte inte alls att det såg bra ut. Den goda nyheten är att det går att ordna innan nästa lördag då vi gifter oss. Den dåliga nyheten är att det kostar 570 kr då det inte bara går att slipa bort gravyren och göra ny då det är en vitguldsring för då försvinner rhodineringen och ringen får en gråaktig fläck där gravyren suttit. Alltså måste den rhodineras om...suck. Tyckte att det borde vara säkert att gravera den där man köpte ringen (är en Schalins) men icke sa nicke. Förresten gick det inte ens att putsa upp ringarna som han sa att han hade gjort, även där pga rhodineringen. Så det skippar vi, får göra det om något år istället när det verkligen behövs, får stå ut med lite smårepor nu. 

Ringde upp den första guldsmeden och efter en lååång diskussion gick han med på att betala kostnaden om jag skickar kvitto. Och det är ju bra i så fall men än är det osett...och så fick jag ju höra en del, tex att jag var hans värsta kund någonsin, fast det kanske jag var också Skäms.

Håll nu tummarna för att gravyren blir bra den här gången och att jag får den i tid.

Tack alla som tagit er tid att svara!

Svar på tråden Jag, en Bridezilla?