• zgreiner

kan man ha en middag och en fest?

På min drömmiddag känner jag att mina gäster bara skall få njuta och inte ha en massa uppgifter hängade över sig. Vi har hittat en jättefin restaurang dit vi gärna skulle ta alla. Då jag är student utan studielån och endast lever på killens lön har vi verkligen inte råd att bjuda alla.

Så min fråga är: kan man bjuda närmsta familjen till middag och sedan på kvällen ha en fest på ett annat ställe dit alla är välkommna eller framstår vi som snåla då?

Någon som tänker i samma banor som jag?

• Svar på tråden kan man ha en middag och en fest?
  • Floraalma

Jag tycker absolut att man kan göra så!
    Människorna i din närhet vet säkert om er ekonomiska situation och tycker inte att ni är snåla, det hade inte jag gjort iaf! Många väntar ju med att gifta sig bara för att man skall ha råd, men varför vänta om man vill?

Kör på! Det är ju eran dag!!

Lycka till!

• daniiel

Jag tycker absolut att ni kan välja att göra så :) Vi hade tänkt göra på precis det sättet först, men när våra vänner fick reda på det ville alla vara med och alla erbjöd sig att betala sin mat själva osv. Det slutade med att vi bokade en lokal som ordnade med maten och så tog vi en kuvertavgift, lite på begäran alltså :P

Jag tycker alltså att det låter som ett bra upplägg :)

• Sara 120707
    zgreiner skrev 2012-05-10 20:02:34 följande:

På min drömmiddag känner jag att mina gäster bara skall få njuta och inte ha en massa uppgifter hängade över sig. Vi har hittat en jättefin restaurang dit vi gärna skulle ta alla. Då jag är student utan studielån och endast lever på killens lön har vi verkligen inte råd att bjuda alla.

Så min fråga är: kan man bjuda närmsta familjen till middag och sedan på kvällen ha en fest på ett annat ställe dit alla är välkommna eller framstår vi som snåla då?

Någon som tänker i samma banor som jag?

Vi hade lite samma tankar även om vi löste det lite annorlunda med vigsel och en liten intim middag på bröllopsdagen och en vecka senare en ganska stor (men enkel) mottagning för hela släkten.

Tänk bara på att det kan vara bra att vara öppen med sina planer i förväg så att det inte kommer som en överraskning och att folk "förväntat" sig att få vara med. Tror man eliminerar många konflikter i förväg då

• zgreiner

tack! det låter som att om man vill så löser det sig ändå på något vis.

Härligt att ni tycker att det är en ok ide!

Svar på tråden kan man ha en middag och en fest?