• olandstoken

placering av barn?

Var placerar man sina egna barn? Honnörsbordet? Bokar upp någon gäst att ta hand om dom? Har två killar, en som är 1 år och ett på 3,5 år när vi gifter oss.

• Svar på tråden placering av barn?
  • Chicita

Lämpligast är att dom sitter relativt nära er, men med någon släkting dom känner väl så att ni kan slappna av och inte behöva mata och hålla koll på dom hela kvällen.

• olandstoken

Men kan man "lasta" över ansvaret till någon annan? Min funering själv är att de ska sitta på vars en sida av farmor och farfar. Deras fastrar ska (förhoppningsvis) vara toastmasters och min syster har med sina två barn och min bror träffar de inte så ofta. Ser det "konstigt" ut att ha dom där? Vill inte heller lämna bort dom till någon annan (alla sov vi "litar" på är ju på bröllopet.

• Chicita

Det finns nog lika många lösningar som det finns brudar.
    Det viktigaste är att dom är trygga där dom sitter. Så bry er inte om hur det "ser ut", utan bry er om att dom har det bra där dom är helt enkelt.

Tror nog att fler skulle reagera på om barnen sitter vid personer dom inte känner så bra - än om dom sitter bredvid några som dom uppenbart tycker om och litar på Glad 

• EmelieKarlsson

Vi har min styvson på honörsbordet bredvid farmor, samt min snart 2 åriga bror bredvid min styvmor som har tagit platsen där min mor egentligen ska sitta, så vi har med andra ord två barn på honörsbordet :)

• UmeåAnkan

Vi har inte vår tvååring vid honörsbordet men platsen närmast (E bord) så hon sitter nära sin farmor och brevid sin barnvakt som är med under bröllopet bara av den anledningen, att passa henne. Vill att alla bjudna gäster ska kunna slappna av utan att hålla koll på vårt energiknippe ;)

• daniiel

Vi satte vår dotter allra närmast oss, dock inte vid honnörsbordet. Vi hade våra föräldrar och syskon med sina respektive vid honnörsbordet. Vi hade sån klassisk dukning med E-bord och valde att sätta vår dotter där den gröna pricken är på bilden. De röda prickarna är ju såklart där vi, jag och maken, satt. Vi kunde ha full koll på henne, prata med henne osv, vilket var skönt. Både för oss och henne. Bredvid henne satt min mormor och mittemot henne satt min farmor. Om jag hade varit ni, och skulle ha en liknande dukning, så hade jag satt det andra barnet mitt emot och sedan en vuxen som barnen känner på var sida av barnen. Om du förstår hur jag menar?

• Viii

Våran son kommer vara 1år och 9 månader när vi gifter oss. 
    Han kommer att sitta med sin moster bland resten av gästerna.

Svar på tråden placering av barn?