Vi har samma problem. Men för min del känner jag att jag inte vill ha plastglas o papptallrikar på min bröllopsmiddag. Vi har ändå lagt ner en hyffsad ansträgning på att få en trevlig lokal, fin dukning mm. Jag vill ha riktiga glas att skåla i och äta med riktiga bestik. Jag tycker inte att maten och vinet blir lika gott annars, det känns slabbigt på någotvis, kräftskiva. Jag skulle bry mig som gäst om jag fick maten på papperstallrik, det skulle kännas som att man inte riktigt brydde sig om vad man serverade. Sen om man blir serverad eller få ta själv, det kvittar ju egentligen... fast servering vid bordet, och papptallrikar, det känns som en ofrivilligt komisk kombination faktiskt, då är det kanske bättre om man har någon form av gående bord isf..
Vi har köpt in en del själva, som kaffemuggar och champagneglas. Servisen till middagen kommer vi ta från cateringfirman för 15 kr per person (bestick, tallrik, glas). Tårtan kommer vi faktiskt äta på engångstallrikar, men av trä, köpta på Lagerhaus. Man får pussla lite så hittar man alternativ. Om man måste ha engångs så kan länken ovanför kanske vara ett tips?