• vangeleyev

HJÄLP!!!!

Hej!
    Behöver verkligen hjälp!!
    Blir galen i djunglen av färger.... 
    Vi har bestämt oss för rosa, vit och kanske silver på bröllpet, med inslag av lila.. eller aa fushia...
    Men vet inte riktigt hur jag ska ha dukningen.. Vad jag ska ha runt servetterna.. vi kommer nog välja vita med något snyggt runt dom.... ( tänker rulla dom och sätta något runt)
    Borden är ganska smala....
    suck.
    blir galen!
    någon som har bra tips? bilder? insperation??
    Vi har välrdens fulaste stolar, men är för snål för att lägga 50 kr för varje stol för att få överdrag......
    Några tips?+ 

• Svar på tråden HJÄLP!!!!
  • sollan

Hej. Vi hade rosa/silver/vitt som färger och köpte ljusstakar,vaser i glas. "Diamanter" som vi strösslade på borden.Som du ser så valde vi att rulla servetterna,tänkte först knytit ett silvrigt snöre runt.Samma snöre som vi valde att knyta ihopa festprogrammet med men sen köpte vi ändå färdiga pappers servettringar med våra namn med ett hjärta emellan på.Stolarna hade vi först tänkt klä in med vita stolsöverdrag och rosa eller silvrig rosett runt men efter vi tänkt efter så störde de inte oss att de inte var fina...Festen blir inte roligare för de tänkte vi...haha Så vi snålade in på den utgiften ;)

Fru Olsson sedan 120414 <3
  • MajaStina

Vi ska oxå ha fuchsia som färgtema. Jag har köpt jättesnygga servetter på Coop faktiskt i exakt den nyansen jag letat efter. Perfekt!

Vi tänker göra nån snygg vikning med våra servetter. Har inte bestämt vilken än dock!

Här kan du få bra tips som du inte bara vill rulla dom!

http://www.duni.com/sv/for-hemmet/produkter/servetter/servettvikning/

Lycka till!!

• vangeleyev

tack för era tips =) uppskatts verligen, vilken fin dukning ni hade på ert bröllop=)

• daniiel

Egentligen tycker jag inte att ni behöver bekymra er över stolarna, men om ni ändå skulle vilja göra något, så är mitt förslag Knoppa-lakan från Ikea (finns att köpa begagnat) och att dela varje lakan i tre delar och som bara hänga över stolsryggarna som en löpare och knyta ett band runt. Då behöver det inte bli så dyrt. Fina organzaband finns ju att köpa billiga på tex Ebay.

Vi hade färgerna rosa, svart och vit på vårt bröllop. Vi hade också ganska smala bord, så vi hade inga mer dekorationer än blommor, ljus, festhäften och placeringskort. Det räckte gott och väl :) Hade jag själv fått välja, så hade jag valt andra vaser och ljusstakar, men de var åtminstone svarta och passade färgtemat :)

Inte så bra bilder, men man får ett hum om hur det såg ut ändå.

Svar på tråden HJÄLP!!!!