Hjälp att hitta en ring!
Till vigseln köpte vi först billiga silverringar (ca 500kr för två), som är jättefina, men som tyvärr inte passade mig alls. Dels för att jag inte alls känner mig bekväm i dom, passar inte i silver, och dels för att jag får inte så fina utslag på fingret. Ja, och de är numera alldeles för små och tycker absolut inte att det är värt att betala för att göra de större då jag ändå inte kan använda dom pga utslagen.
Sedan köpte jag en guldring, som jag tycker mycket om, som var den ringen som faktiskt användes i kyrkan och som jag använt mest efter vigseln. Den har också blivit alldeles för liten, men det tråkigaste med den är att fingret blir irriterat och rött där stenarna sitter (när den passade alltså). Det är som en liten upphöjning inuti ringen där stenarna sitter, om ni förstår hur jag menar. Jag har skrivit om detta tidigare här i forumet och någon sa att irritationen kunde bero på det. Jag har därför lånat en guldring som är helt slät på insidan för att se om den gick bättre, alltså om det blev irriterat av den också, men med den ringen går det hur bra som helst. Detta behöver alltså inte diskuteras vidare här i denna tråden.
Jag börjar nu känna mig rätt "naken" utan ring. Även om jag inte är en ring-människa och sådär, så skulle jag verkligen vilja försöka hitta en vigselring som är fin och som jag kan ha utan att bli röd på fingret och att det kliar.
Är det någon som har tips på fina ringar i rött (gult?) guld med slät insida, ganska tunn med någon/några små stenar i? Behöver absolut inte vara äkta diamanter, kan även vara färgade stenar, för en hyffsat billig peng? Jag behöver verkligen tips och framförallt smakråd angående ring.