Var hittar jag örhängen: äkta pärlor, päronformad?
Hej allihop,
jag älskar pärlor, vilket är allmänt känt i familjen. Fick ett fint halsband häromåret och har diverse mindre pärlörhängen sedan tidigare (inget som överstiger ca 500 kr).
Nu har mamma sagt att hon gärna köper ett par riktigt festliga pärlörhängen till mig till D-Day. Hon har inte satt något högsta pris, men hennes resurser är heller inte outtömliga och hon hjälper oss med annat, så jag vill helst inte att de ska kosta mer än max 5000 kr.
För några år sedan kunde man i var och varannan affär hitta en underbar modell med droppformade, eller snarare päronformade pärlor, med en enkel tråd som stacks direkt ner i pärlan.
Jag har tillbringar många timmar i affärer och på nätet. Hittar massor som är nästan bra, men ändå inte riktigt.
Vore JÄTTE TACKSAM om någon vet var jag kan få tag på den modell jag söker.
Färgen ska vara vit.
Här några ex som kommer väldigt nära formmässigt:
Denna är rätt bra vad gäller form men detta är inte äkta pärla, utan bara skal:
www.youpearl.com/shell-pearl-jewelry/shell-pearl-earring/wholesale-white-south-sea-shell-pearl-teardrop-sterling-silver-earrings-p-367.html
Den här är nästan bra, men två fel: 1) sidan är kinesisk och man vet inte vad man får för kvalitet därifrån; 2) lite för klumpig i formen, jag vill att droppen ska vara mer väldefinierad, inte så här jämntjock:
www.cathaygems.com/Pearl_Earrings/12-13mm_Genuine_White,_Pink,_Mauve_or_Black_Drop_Pearl_Earrings_in_14k_Solid_Gold_Leverback.html
Snälla, hjälp!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-14 12:16
Glömde tillägga: brukar reagera med rodnad och klikänslor på silversmycken, så också därför helst inte silver...