Bröllop...är jag en egoistisk surkärring?
Om jag var i TS situation skulle jag nog också tycka det var jobbigt. Och det beror inte på att jag inte litar på min sambo utan på att jag skulle tycka att det var dumt att ha honom i en annan stad dagen innan en stor händelse. Jag skulle tycka det var jobbigt om vi bara skulle bjuda familjen på lunch, det behöver inte vara ett bröllop. Även om det för det allra mesta går bra känns det ändå som en onödig risk att ta. Nej, trafiken behöver inte vara hemsk men om man tappar bilnyckeln då? Jag hade varit nog nervös natten innan mitt bröllop utan att behöva fundera över om det överhuvudtaget skulle dyka upp en brudgum. Och det här säger jag som är van långa avstånd, där jag växte upp var det inget konstigt att köra 25 mil mitt i natten för att köpa en korv på närmsta stället som var nattöppet.
Vad han ska göra i stan känns mindre intressant, där skulle jag lite på min blivande. Jag tror inte han skulle komma bakfull till sitt eget bröllop utan det är mest alla andra faktorer runt omkring som han inte kan rå över som jag skulle oroa mig för.