Bröllop...är jag en egoistisk surkärring?
Jag tycker folk svarat både bra och dåligt här :). Jag kan inte se hur en utskällning löser något, men även om man ska respektera varandra och se den andra som en egen individ som fortfarande är fri att göra sina egna val så betyder det väl inte att man inte ska få uttrycka vad man känner. Jag skulle aldrig vilja ha min blivande i en annan stad natten innan bröllopet hur mycket jag än litade på honom. Framför allt skulle jag bli stressad över att han skulle hinna fram i tid och vara utvilad, och om jag visste att det inte slutade så bra förra gången så hade det inte direkt fått mig att hoppa högt av glädje. MEN det jag undrar mest över är varför din m2b över huvudtaget börjar försvara och klamra sig fast vid att få göra något som du inte tycker känns ok under dagar som faktiskt bara ska handla om er två?!! Hur mycket kommer han att njuta av hotellvistelsen när han vet att du inte gillar det?
Du behöver inte klandra honom för att han kommer med ett förslag du inte gillar, ibland tänker man fel men jag tycker faktiskt att han ska respektera dina känslor här.
Om det var jag så hade jag föreslagit att de åkte till Stockholm t.ex helgen eller t.o.m två dagar före bröllopet om det känns väldigt viktigt för honom. Det tycker jag skulle kännas som en ganska mogen kompromiss!