Inlägg från: Anneli256 |Visa alla inlägg
  • Anneli256

Bröllop...är jag en egoistisk surkärring?

jag hade blivit vansinnig rent ut sagt. Tolv mil tar en stund att köra.. oavsett trafiken. Vilket innebär att han behöver gå upp ganska tidigt. oavsett om det var fest eller ej kvällen innan. Även om han inte festar..så kanske kompisarna gör det.. vem ska köra? har han sin egen bil så att han kan åka även om dom andra inte är i skick att åka iväg? Även om han har bestämt sig för att inte festa så kan han ju inte förbjuda kompisarna.. jag förstår inte syftet med att dom annars helt plötsligt vill åka till Stockholm.Det är ju inte bara att gå upp utan sen ska han fixa till sig ..duscha raka klä sig.... ha koll på ring osv.. ta sig till kyrkan mm. Vilken tid är bröllopet? Det känns som att riskerna är för stora.. det finns så många yttre faktorer som kan påverka på bröllopsdagen. Samt det faktum att du ska behöva vara orolig.

Jag hade antagligen gjort tvärt emot alla goda råd du fått.. jag hade skällt ut honom efter noter..gråtit och skrikigt, ifrågasatt om han inte ansåg bröllopet så viktigt osv.. Detta är inget jag rekommenderar för det har mest troligt omvänd effekt på din m2b som det hade haft på dom flesta karlar.

Lycka till hoppas verkligen han tar sitt förnuft till fånga och prioriterar er dag framför en natt på hotell i Stockholm med polarna.

• Anneli256
    Pia01 skrev 2012-05-15 07:08:21 följande:

Jag skulle slappna av och "låta" min fästman åka. Jag tänker att jag själv skulle göra allt jag kan för att vara pigg, färdig och i god tid på mitt bröllop så varför skulle inte en man det? Det där med att förjuda, skrika och gråta känns inte som något som fungerar i ett sunt förhållande.

Vadå sunt förhållande.. ?? Hur menar du egentligen Alla är vi olika. Jag reagerar med att bli arg och visa det ordentligt..oftast går det över lika snabbt som det kommit. Och jag är inte långsint.

Jag surar inte älter inte..har vänner o bekanta som kan gå runt o sura i flera dagar ibland någon vecka.. knappt prata med varandra.. För mig är det inte ok. Men bara för att dom inte reagerar som jag gör så påstår jag inte att deras förhållande är osunt.

Dessutom så skrev jag faktiskt att det inte är något att rekommendera i detta fallet då det mest troligt har motsatt effekt.

Tycker det är tråkigt när folk uttrycker sig nedlåtande om andras beteende bara för att dom själv inte reagerar på det sättet.

Uppenbarligen så stör det ts eftersom hon uttrycker oro. som jag skrev så finns det också många yttre faktorer som kan påverka.. vem kör bilen osv? spelar ingen roll hur duktig eller återhållsam hennes blivande man är. . det är.. Det upp till var och en vad dom hade tyckt var ok.

Frågade faktiskt min m2b vad han tyckte om saken..o han menade att han förstår inte varför dom ska göra det precis dagen innan för.. så det är inte bara "hysteriska" brudar som har den åsikten.

• Anneli256
    aniara skrev 2012-05-15 18:31:13 följande:
    Jag håller med dig Pia. Man måste ju kunna lita på sin partner, att han/hon har tillräckligt gott omdöme och kan ta hand om sig själv. Men det verkar vara ett flertal här som inte har den tilliten till sina partners.

För mig och jag tror även många andra så handlar det inte om TILLIT till partnern.. jag litar fullt ut på min m2b.. Men ibland kan det hända oförutsedda saker.. tex.. som någon skrev..Bilen går isönder - om han är in närheter så går d ganska lätt att lösa..ngn kan hämta.. Om plånbok försvinner dom inte kan tanka, en bilolycka eller annat trafikhinder.... Om den som ska köra (i det fall det inte är han själv.. ) är bakfull. Just en sån dag som bröllopsdagen så får det inte finnas utrymme för såna saker. Säger som andra här i tråden sagt.. Vilken annan helg som helst.. men inte dagen innan bröllopet. Eller som mjeanettek som berättar om dopet här ovan.. ingen som kan förutse att dom problemen uppstår.. Men tyvärr så händer saker.

Personligen så har vi dubbelgarderat oss.. jag och mina tärnor är en bit ifrån kyrkan när vi ska bli vidgjorda. och då handlar det kanske om två mil... jag (är kanske lite nojjig) men jag har verkligen garderat mig med flera bilar som kan skjutsa ifall det skulle hända något. En kan bli sjuk..en annan kan få fel på bilen osv.. får absolut inte hända inte en sån dag..

• Anneli256

Nu fick denna kvinna vatten på kvarn.

Igår så var vi i Tyskland för att proviantera inför bröllopet. Vi hade handlat och var på väg tillbaka. Stod i bilkö, bilen framför började köra framåt vilket min m2b också gjorde. Bilen framför tvärbromsar och vi åker rakt in i hans dragkrok. Detta har medfört massa saker.. och vi var definitivt inte hemma när vi beräknat..Som tur är så har allt löst sig nu och inga större personskador..lite stelhet i nacke och rygg dock.

Vi var nyktra.. och pigga.. var ej jäktade..Det var en simpel olycka som kan hända vem som helst.. som jag skrivit tidigare oförutsedda händelser sker..men på bröllopsdagen finns det inget utrymme för sånt..

Svar på tråden Bröllop...är jag en egoistisk surkärring?