Inlägg från: Sara 120707 |Visa alla inlägg
  • Sara 120707

Bröllop...är jag en egoistisk surkärring?

I förhållande så tycker jag generellt att konflikter måste lösas genom kompromisser. Dessa kompromisser får sedan baseras på bakgrunden och konsekvenserna av de alternativa handlingarna.

Därför är det jag saknar här anledningen att han vill åka till stockholm denna kvällen/natten, varför är det viktigt?

Vad är det han kan göra där som han inte kan göra på hotellet på orten?

Konsekvenserna kan ju bli av den mer logistiska typen dvs att han på ett eller annat sätt blir sen och att oavsett om han blir det eller inte så kommer ju TS att ha oron att han ev kan bli det.

Jag hade inte uppskattat att min M2B hade valt att åka långt iväg kvällen innan om han inte hade haft bra motiveringar till varför det var viktigt för honom.

Om han haft en bra motivering så hade det istället varit frågan om jag kan tåla att vara lite orolig för att hans skull.

Men som sagt iom att han i det här fallet inte har någon motivering så är det det jag reagerar på, han hoppar direkt till "varför litar du inte på mig?".

Hade jag varit TS så hade jag berättat för min sambo varför jag tycker att det är jobbigt att han åker just denna kvällen och sedan frågat varför det är viktigt för honom.

Hade sambon inte kunnat motivera det med något annat än "för att jag vill" så hade jag faktiskt tolkat det som att han el. troligare bestman vill passa på att festa lite den kvällen och han upplever att du oroar dig för mycket för det.

Appropå dessa diskussioner om att man måste lita på sin partner.

Jag litar på min sambo i alla aspekter jag tycker är riktigt viktiga, med mina känslor och att han aldrig skulle såra mig men jag har bett hans syster åka över på bröllopsdagen och dubbelkolla så att han inte råkar ta på sig en skjorta med en fläck på eller något i den stilen.

Sådana saker är inte viktiga för honom och jag vet att jag inte kan lita på att han tänker på sånt.

Detta tycker jag inte är något konstigt alla har olika personlighet och olika prioriteringar, jag vet att jag är jättedålig på att passa tider och är en av de värsta tidsoptimister jag känner till, helt enkelt för att jag inte tycker det är så viktigt :-P

Jag tycker faktiskt det är konstigare om man har en partner man kan lita på i alla aspekter av livet eftersom alla människor har sina fel, sålänge man har tillit angående de saker man prioriterar högst så tycker jag det räcker.

Svar på tråden Bröllop...är jag en egoistisk surkärring?