Inlägg från: snowstars |Visa alla inlägg
  • snowstars

Gör man så här?!

Jag kan förstå att du tycker det är taskigt att inte höra av sig tidigare, till 1 mars borde man ju veta om man kommer hinna spara ihop pengar eller inte. Men samtidigt är det så att vi inte alltid kan styra över livet och vad som händer. Kanske har bilen gått sönder eller någon annan oförutsedd utgift dykt upp? Är man nära vänner kanske man borde kunna berätta sådant för varandra i och för sig, men det kanske är genant för dina vänner av någon anledning?

Som någon sa tidigare får man faktiskt räkna med att alla inte har råd att komma på ett bröllop som hålls i ett annat land där man måste betala både resa och boende. Hade ni gift er i den staden ni bor hade det varit en annan sak. Angående att de skickade ett meddelande på facebook - ja, det kan jag tycka var lite opersonligt. Samtidigt tror jag inte att jag skulle ringa om en sån här grej till min närmaste vän ens utan jag skulle skicka ett sms. Men det är så vi kommunicerar med varandra.

• snowstars
    Anonym (Upprörd!) skrev 2012-05-15 18:39:06 följande:
    Men jag tycker inte att att man gifter sig utomlands (jag bor där!) hör till saken!
    Om jag gifte mig i andra delen av Sverige skulle det vara ännu längre bort! =)

jag tycker man kan bete sig som folk iaf, vi hade erbjudit boende i vårt hus, etc, men det behövdes inte sa de förut - därför fick de rummen till andra vänner!

Om de hade sagt att det inte gick tidigare hade jag inte alls blivit sur, det uar ju en inbjudan, och inte en order att infinna sig!

Grejen är att jag inte väntade mig att vänner skulle bete sig så okänsligt, nuar de vet hur stort detta är för mig Gråter

Sorry, det framgick inte att du bor utomlands :) Och jag tycker absolut synd om dig, jag försöker bara tänka från dina vänners perspektiv. Det kanske faktiskt har hänt något som gör att de inte har råd att komma. Eller så kanske de har väldigt dålig ekonomi (det brukar man inte alltid veta som utomstående) och vill inte erkänna det.

Bor du utomlands kan jag också förstå att man väljer att använda facebook vid kontakt eftersom det är dyrare att ringa (nu vet jag ju inte var du bor men det räcker ju att ringa till Norge för att minutpriset ska gå upp). Sen vet jag inte hur de har uttryckt sig på facebook men ibland "låter det fel" när man bara skriver också, beroende på hur bra man är på att uttrycka sig. De kanske menar att det är jättetråkigt men istället låter det bara som att flygbiljetterna var dyra.

Och så finns ju alternativet att de inte VILL komma och i så fall tycker jag du ska fundera över om de är vänner som är värda att ha kvar.

Svar på tråden Gör man så här?!