Ännu en tyvärr, hjälp
Jag har en svärmor som jag tror inte är superförtjust i mig men kanske inte direkt hatar mig heller. Däremot tror jag inte att hon är speciellt förtjust i idén att jag ska gifta mig med hennes son, hennes lilla pojke. Har än så länge inte hamnat i något bråk med henne, det vill jag undvika, men igår hamnade jag i en diskussion över telefon när hon skulle lägga sig i ang gästerna till vårt bröllop.
Historien börjar med att mina föräldrar ville bjuda in några gäster, 4 till antalet, där jag och dom var på deras bröllop. Givetvis betalar mina föräldrar för dessa 4 personer och dessa har även tackat ja. Detta fick svärmor nys om och tyckte att det var orättvist och ville också bjuda in folk eftersom mina föräldrar fick. Ok sa vi och då väljer hon att bjuda in 4 personer som vi absolut inte vill ska komma, detta accepterade vi för lugnets skull.
Nu har det blivit så att de 4 personer som svärmor ville skulle komma kommer till 90% inte att komma, då anser svärmor att hon ska få bjuda in 4 nya personer och att jag behandlar henne orättvist eftersom att mina föräldrar fått bjuda in några. Jag ser det dock så att hon har har fått precis samma sak bara att dom inte tackar ja.
Svärmor har varit en lite tagg på rosen i princip ända som jag och min sambo träffades och jag vill att det ska sluta. Men jag vet inte vad jag ska göra och inte göra. Om vi inte gör något så är jag orolig att detta kommer fortsätta och ev bli värre när vi skaffar barn! Sambon säger att han ska prata med henne men han är ju i princip rädd för sin egen mamma som manupulerar och är rakt av egoistisk. Vi ska göra vad hon vill annars blir hon sur och besviken!
Just nu har både jag och min sambo tappat lusten inför bröllopet, vilket är om två månader, och är båda ledsna. Ska jag bara svälja och acceptera hennes beteende eller vad ska jag göra??