• Hanni

Ring från Albrekts guld

Hej allihopa! Jag är just i tagen att leta förlovningsring och hittade idag en ring på Albrekts guld som jag tyckte var perfekt. På hemsidan står dock inget mer om ringen, i katalogen står det att det är en 9-stensring på sammanlagt 0,50 ct, i 18 karat vitt guld. Har mailet dom och frågat om mer info, så jag hoppas jag får svar snabbt. Ringen kostar 9199 kr ordinarie pris och det känns ju ganska billigt. För billigt? Dock blir jag orolig eftersom jag sökte på Albrekts guld här på forumet så verkar det som att dom flesta menar att det är dålig kvalité på deras ringar/diamanter. Dom flesta trådarna är ganska gamla så jag undrar om det är någon nu som har erfarenhet av Albrekts ringar?

• Svar på tråden Ring från Albrekts guld
  • squirlett

För billigt?
    Gaah...vad jag hatar den "frågan". Min ring kostade med gravyr och allt 1049:-, varken mer eller mindre.
    Fick frågan om jag inte skulle vakna en dag och känna att den kändes billig. Sicket skitsnack! Gillar man ringen så gör man.
    Vi har titanringar, därav billigare automatiskt. Titan är dessutom nästintill outslitligt, så mycke ring för pengarna.

Tänk mindre på vad ringen kostar (så länge den passar er budget) och mer på vad den representerar för dig.

Så här ser min ut om nån vill se ;)

http://shop.textalk.se/shop/1596/art96/h0241/2690241-origpic-8c408b.jpg

• 25juli11

Den uppfattningen jag har fått när jag har kikat på just vitguldsringar på t ex Albrekts guld men även Guldfynd och Hallbergs guld är att deras vitguld inte är riktigt bra, det gulnar snabbt och vad jag har förstått så är de medvetna om detta och försöker få fram en bättre legering. Så för mig var det inget alternativ att köpa en ring i vitguld från någon av de kedjorna. Jag vill att den ska hålla sig fin (inte gul) alltid, vilket den ska göra om legeringen är rätt. Satsa på minst 14% palladium, det tipset har jag fått i alla fall.

Vad gäller diamanterna så ska de väl hålla den kvaliten de utger sig för att göra.

Lycka till!

• Linda L

förstår inte heller vad du menar med för billigt.
    9 tusen är ganska mycket pengar för "vanliga" människor och så länge DU inte blir besviken så spelar det väl ingen roll? eller? så länge ringen gör dig glad så tycker jag prislappen e skitsamma.

Svar på tråden Ring från Albrekts guld