• Juli

Kan man ha cd musik o kyrkan eller hur gör man?

Jag undrar hur man ska göra med in och ut marschen. Det är ju massor med instrument i den ingångsmarsh jag vill ha, och om man inte kan få tag på typ en orkester eller dylk kan man då ha cd musik?

Men helst av allt vill jag ju  ha "live" musik, så hur får man tag på en orkester eller stråkkvarett som inte är dyra?

Hur gjorde ni?

Jag gifter mig i stockholm,

elliwoww.blogg.se

• Svar på tråden Kan man ha cd musik o kyrkan eller hur gör man?
  • Cantaton

Underskatta inte vad man kan göra med en orgel :) Den spelas med två händer och två fötter och har en väldans massa pipor med olika ljud. Det blir långt med pampigt med livemusik på en orgel som fyller kyrkorummet än en CD-spelare som inte klingar särskilt bra.

Beroende på vad det är för musik kan ni anlita studentorkestrar för lite lägre pris. 

• Juni 2012

Vi ska gifta oss i kyrkan men det finns ingen orgel i det rummet så vi "måste" ha cd-spelare. Vi ska ta med oss köksradion som har inbyggd cd-spelare bara :)

• Cantaton
    Juni 2012 skrev 2012-05-17 19:00:39 följande:
    Vi ska gifta oss i kyrkan men det finns ingen orgel i det rummet så vi "måste" ha cd-spelare. Vi ska ta med oss köksradion som har inbyggd cd-spelare bara :)
    Finns det ingen flygel eller liknande heller?
  • Juni 2012
    Cantaton skrev 2012-05-17 22:35:12 följande:
    Finns det ingen flygel eller liknande heller?
    Nix. Det är ett sidorum till den stora kyrksalen.
  • Aniara4

Akustiken blir ofta inte så bra om man använder CD-spelare i ett kyrkorum som är byggt för live-musik,  och inte alla kyrkor har ljudanläggningar där man kan spela skivor.

Vi hade ingångsmusik som jag mest hört med stråkkvartetter och liknande, men jag tyckte den funkade bra på orgel också. Det låter såklart inte exakt likadant, men det blev fint på ett annat sätt. Utgångsmusik lät vi musikern välja nåt passande. För mig var det självklart att gå in och ut till en mäktig orgel!

• ninisbrud

Vi ska cd skiva Både som in och utgångsmusik.

• jennyckbengtsson

Hej!

Finns det någon studenorkester eller liknande som kanske kan hyras in? De kan vara lik så grymma och inte ta så jätte mycket betalt. 

Har du några vänner som kanske kan ställa upp ovh bidraga till bröllopet. Blir dessutom lite mer personligt... 

• Juli

Det är så himla svårt det där, tror faktiskt inte denna kyrka har en orgel =/ Måste förbi o kika hur det ser ut där igen.
    Det är en "utländsk" kyrka, o där spelas inte mycket orgelmusik, utan de brukar ha körer som sjunger.

Tack för alla era tips, just nu är det mycket funderingar kring detta :/
    Kram

elliwoww.blogg.se

Svar på tråden Kan man ha cd musik o kyrkan eller hur gör man?