• Nudax

Låtlistan - ordning och tid? =)

Halloj!

Har suttit i månader och gjort - vad jag tycker - är en toppenlista för bröllopet (vi har trädgårdsbröllop och kommer att använda oss av spotify). Planeringsfreak som jag är vill jag förbereda allt så bra som möjligt och sitter och funderar på ordningen av låtarna. Vill att början av kvällen har partylåtar av lite lugnare slag, som passar alla åldrar och smaker på plats och som får igång alla, medan mittdelen är mer krogen-party d.vs. ny hit-musik som min egen åldersgrupp kan  dansa till. Slutet av kvällen får innebära lite mer lugn musik...

Men... hur långa tidsperioder kan tänkas vara vettiga? Hur lång tid ska man "trissa upp" musiken innan party-party delen drar igång? 30min? 60 min? hmmmm kom gärna med tankar och tips =)

• Svar på tråden Låtlistan - ordning och tid? =)
  • mrs pitt

Hej Nudax! Vi ska också ha spotify, men satt och funderade på detta igår och kom fram till att vi nog ska ha tre olika spellistor: en lite lugnare i början, sen lite fånigt 80-tal och till sist lite mer klubbmusik. På så sätt kan vi ha en kompis som vid lämplig tidpunkt byter till nästa spellista. Jag tror nämligen att det blir för svårt att uppskatta en viss tidpunkt, utan det känner man när man är där. Allt den här kompisen behöver göra är ju då att trycka på en knapp vid två tillfällen, så det är inte särskilt betungande.

Så tänkte vi i alla fall!

• Nudax
    mrs pitt skrev 2012-05-18 09:48:45 följande:

Hej Nudax! Vi ska också ha spotify, men satt och funderade på detta igår och kom fram till att vi nog ska ha tre olika spellistor: en lite lugnare i början, sen lite fånigt 80-tal och till sist lite mer klubbmusik. På så sätt kan vi ha en kompis som vid lämplig tidpunkt byter till nästa spellista. Jag tror nämligen att det blir för svårt att uppskatta en viss tidpunkt, utan det känner man när man är där. Allt den här kompisen behöver göra är ju då att trycka på en knapp vid två tillfällen, så det är inte särskilt betungande.

Så tänkte vi i alla fall!

Låter klokt! I dagsläget har vi två spellistor, en med lite lugnare/tomantisk musik som kommer att stå på tyst i bakgrunden av middagen och sen då denna party-lista... men kanske borde man dela upp den i två delar då, tåls att fundera på! =)
Svar på tråden Låtlistan - ordning och tid? =)