• Amwi

Köpa enbart diamanter ?

Har någon tips på vart jag kan hitta färgade diamanter ?
    Jag skulle vilja köpa mina stenar separat nämligen.

Kruxet är oxå att jag vill ha princesslipade stenar, en vit, en blå/lila och en grön. Allt från 0.03-0.05ct. De bör vara lika stora iaf då de är tänkta sitta bredvid varandra i en ring framöver.

Någon som har något bra tips?

• Svar på tråden Köpa enbart diamanter ?
  • Puff

Det enklaste är kanske att prata med någon juvelerare? Personligen skulle jag inte köpa något sådant utan att prata med någon seriös återförsäljare, internetsidor kan ju vara lite hursomhelst när det kommer till smycken och stenar, för att garantera kvaliteten och äktheten menar jag :)

Hoppas du hittar det du söker efter!

• PiaB

Det enklaste är att googla på "losse diamonds" så får du upp massor med förslag. Annars kan man beställa från de flesta guldsmedsaffärer. Jag beställde en rosalila diamant från www.chanti.se som jag blev jättenöjd med. De har diamanter och andra ädelstenar i olika färger och storlekar också. Det stället rekommenderar jag. Snabb leverans, bra pris och stenen var precis som de beskrev.

Jag har tittat på:

www.lauritz.se

www.kaplans.se

www.diamantia.se mf.l.

Lycka till!

• moonias

Jag har köpt på diamantia.com, jättebra och snabb service och kontakt! Du får med äkhetsintyg på alla diamanter samt certifikat på större stenar! Vet dock inte om de har färgade i just de färger/storlekar som du söker men värt att kanske maila dem och höra om det inte finns på hemsidan.

• Amwi

Tack för Era tips.
    Ska titta närmare på de där sidorna.  

Svar på tråden Köpa enbart diamanter ?