Det blir nästa sommar!
Vi hade planerat att gifta oss om två år. Men nu har vi kommit överrens om att det blir redan nästa sommar, i Augusti Vi ville vänta eftersom vi vill kunna spara pengar för att bjuda alla gäster på sittande middag. Men nu har vi funderat på om det verkligen är det vi vill eller om det är vad vi tror att andra förväntar sig. Och plötsligt föll alla bitar på plats. Vi hittade ett ställe som vi inte tänkt på att kolla. Där finns en underbar liten kyrka där vi kan vigas och ett värdshus där vi kan ha middagen. Fast istället för trerätters med bordsservering så blir det buffé. Och det känns så rätt!Vi sparar ca. 700 kr/pers på maten men så tillkommer dryck. Men även om drycken kostar lika mycket som maten så sparar vi ca. 20.000!Åååhh vad jag är lycklig! Och ännu lyckligare blev jag, ja faktiskt rörd till tårar, när blivande mannen frågar "men blir du inte besviken om du inte får ditt drömbröllop då". Och jag förklarade att jag inte vet om det är mitt drömbröllop vi planerat. Jag har önskemål om att inte behöva duka, dekorera, laga mat, servera, diska och städa och då trodde jag sittande middag var alternativet.Nästa sommar känns så nära. Två år har känts så avlägset. Nu blev det plötsligt verkligt och alldeles, alldeles underbart!