kluven hjälp!!
Jag ska berätta lite snabbt.
Kompis(pysselkompis intesäga alltig kompis) presenterar sin bror för mig, vi blir ett kärlekspar.
Jag har redan innan fått reda på en tvist som pågår i familjen mellan syskonen. Och när jag bildar par med
brodern, så inser jag att det är hennes fel alltihopa. Jag träffar henne och vi umgås med henne och hennes man. Tills en dag då min bägare rinner över.
Hennes man sitter och kränker min kompis framför ögonen på oss. Säger ex könsord och j-la kärringj-l och sådana ord.
Jag sa till honom att så säger man inte, att kränka någon är inte okej.Absolut inte om det gäller min kompis.
Han svarar att jag inte ska bry mig, han går, och kvar sitter hon och säger att detta händer hela tiden, och framför barnen.Hon avskyr detta, vill egentligen lämna. Efter den händelsen så hade jag svårt för att se honom i ögonen.
Vi har inte setts sen den dagen, och jag skrev för ett halvår sen ett mail att jag hoppas att det blivit bättre och att hon är värd all respekt. Och att det är svårt att umgås pågrund av detta och konfliten med bröderna som återigen eskalerat.
Idag insåg jag att hon tagit bort mig som vän på FB. Åtta månader kvar till vårat bröllop.
FRÅGAN ÄR: Han vill gärna bjuda henne på bröllopet och vi är båda överens att han inte är välkommen. Men vad gör jag nu, ska jag skriva ytterligare ett mail till henne? Eller ska jag bara låta det vara ????