Herpes jag gifter mig snart!!!
Jag har såklart blivit genomförkyld och fått munherpes. Jag vill inte se ut såhär på min dag!!! =(
Gifter mig 2 juni så om ungefär en vecka. Alla tips tack hur jag får borta detta!!!
hemsk ångest nu....=(
Jag har såklart blivit genomförkyld och fått munherpes. Jag vill inte se ut såhär på min dag!!! =(
Gifter mig 2 juni så om ungefär en vecka. Alla tips tack hur jag får borta detta!!!
hemsk ångest nu....=(
puffar
Fått tid hos läkare kl. 11:00 hoppas jag får utskrivit medicin och att det hjälper!! Räcker med alla stress ändå!
Jag tar receptbelagd medicin som heter Aziclovir, är det det du fått? På mig fungerar de jättebra. Själva viruset försvinner och blåsorna slutar att sprida sig/klia/svida. Däremot är ju själva såret kvar och där brukar jag varva med labello eller något mjukgörande och cortison som jag upplever tar bort inflammationen.
Sedan är det viktigt att inte pilla för mycket på det. Aziclovir skall man ta efter måltid så jag brukar:
1. Äta och sedan ta aziclovir
2. Gå in på badrummet och tvätta händerna och sedan ta på salva. Sedan rör jag inte det förrens jag ätit/tagit nästa tablett och börjar om.
Du vet säkert mycket av detta men det är min tips iaf!
även om salvan inte verkar hjälpa så bra kanske jag ändå ska äta både mediciner och använda salvan vad tror ni?