• ungbrud

Prov sminkning och hår, vad tycker ni?

Har inte helt rätt smink nu, hade bara lite mörkare. 
    Smyckerna jag ska ha på bröllopet har jag nu på bilden.
    Har inte min slöja ännu så det fick bli en scarf.

Så vad tycker ni ser det bra ut?
  • Svar på tråden Prov sminkning och hår, vad tycker ni?
  • Head Over Heels

Jättefint! :)) Var har du köpt halsbandet?

♥ 18 augusti 2012 ∞
  • Chicita

Jättefint, men jag skulle varit försiktig med skugga och eyliner under ögat.
    Det är lätt hänt att man ser trött ut annars.

Kan inte riktigt se på bilden om du gjort det, men om du inte har - så sätt lite ljus skugga (gärna vit) i inre ögonvrån mot näsroten, samt precis under ögonbrynet från mitten och utåt.
    Det lyfter och öppnar ögat Glad 

• ungbrud
    Chicita skrev 2012-05-23 17:35:01 följande:
    Jättefint, men jag skulle varit försiktig med skugga och eyliner under ögat.
    Det är lätt hänt att man ser trött ut annars.

Kan inte riktigt se på bilden om du gjort det, men om du inte har - så sätt lite ljus skugga (gärna vit) i inre ögonvrån mot näsroten, samt precis under ögonbrynet från mitten och utåt.
    Det lyfter och öppnar ögat Glad 
    Tack för tipset,
    jag har en kompis som studerar till make upp atrist men nu vill jag göra lite snabbt, så det blev då här men ska nog göra som du säger. eller be henne hon vet nog hur man ska göra :D 
  • Chicita
    ungbrud skrev 2012-05-23 17:58:50 följande:
    Tack för tipset,
    jag har en kompis som studerar till make upp atrist men nu vill jag göra lite snabbt, så det blev då här men ska nog göra som du säger. eller be henne hon vet nog hur man ska göra :D 
    Ja hon borde ju veta, annars var det ingen bra utbildning Flört

Det är kul att testa sig fram.
    Jag satt rätt ofta modell på en makeupskola här i stan förut (den finns inte kvar längre), och bara några månader innan mitt bröllop så skulle dom göra brudsminkningar. 
    Jag skulle ha lite grönt i min klänning så jag bad att dom skulle göra något med grönt (vi fick ha önskemål) och fick en jättegrön häftig sminkning. 
    Kanske inte riktigt bröllopsaktig egentligen, lite för stark i färgerna. Men väldigt häftig och något jag tog med i inspirationsmappen väldigt länge Glad
  • LillaC

Jättefint! Om jag ska ge något tips så skulle det vara som Chicita säger lite mindre kajal under ögonen, samt inte ha kajal längst in i ögonvrån. Håret var jättefint, men eventuellt ha lite mer höjd på hjässan. Men överlag jättefint som sagt!

• Juli

Jag tycker att det var jättefint med kajalen :)

Jättefint med lockarna där framme, och tiaran sitter jättefint :) Väldigt mycket jätte här..haha

www.elliwoww.blogg.se

• Aniara4
    LillaC skrev 2012-05-23 18:36:03 följande:
    Jättefint! Om jag ska ge något tips så skulle det vara som Chicita säger lite mindre kajal under ögonen, samt inte ha kajal längst in i ögonvrån. Håret var jättefint, men eventuellt ha lite mer höjd på hjässan. Men överlag jättefint som sagt!
    +1
Svar på tråden Prov sminkning och hår, vad tycker ni?