• Tokig

Vackert leende... tips?

Har funderat mycket kring mina tänker inför bröllopet. Man kommer ju, förhoppnings, att le en hel del under dagen och det kommer fotograferas och sådär.

Hur kommer ni göra? Jag funderade på om man skulle passa på att gå till tandläkaren innan, de brukar väl putsa tänderna lite. Eller ska man bleka hemma? Är det någon som har nåt bra märke att tipsa om isåfall? Eller har ni andra tips?

• Svar på tråden Vackert leende... tips?
  • Jenny 03

Dentosal whitening från apoteket funkar super bra.. Ett slip medel för tänderna.. Jag och min blivande har kört det i ca två veckor och det är en otrolig skillnad.. Speciellt på sambon som snusar... :)

• Tokig
    Jenny 03 skrev 2012-05-24 11:25:44 följande:
    Dentosal whitening från apoteket funkar super bra.. Ett slip medel för tänderna.. Jag och min blivande har kört det i ca två veckor och det är en otrolig skillnad.. Speciellt på sambon som snusar... :)
    Vilket bra tips... hur lång tid tog det innan ni såg skillnad?
  • Jenny 03

Vill påstå väldigt snabbt... Sambon hade lite bruna, snusfläckar som nu är borta.. Kollegorna och svärmor upptäckte efter ca 4-7 dagar med- Jisses vad vita tänder du har.. Kul och funkar.. :)

• Naive

Gå till en tandhygienist och få tänderna rengjorda. Var nyligen hos min, och hon tipsade om "whitening stripes" innan mitt nästa besök (en vecka innan bröllopet), sen kommer hon rengöra dem igen och då blir de så vita de kan utan proffsblekning. Enligt henne då i alla fall. :) Hon tipsade också om att de allra allra flesta "whitening" tandkrämer bara är bluff och båg.... Men det kan ju finnas undantag.  

• Chicita

Jag ångrar att jag inte investerade i en riktigt bra eltandborste innan bröllopet.
    Har inte bytt tandkräm eller gjort något annat, men mina tänder är väldigt mycket vitare och jämnare i färgen nu än dom var innan... 

• sabz

jag gick och tog bort tandsten och då passade hon på att köra ngn högtrycksspolning med bikarbonat på mina tänder. Alla missfärgningar försvann och de blev jätte vita :D

• dazzlinganddating

Glöm inte att peela läpparna innan också, annars har man inget vackert leende! Varmt vatten på en frottehandduk gör underverk! :)

• Tokig

När började ni era "behandlingar" och när såg ni resultat. Helst i antal dagar/veckor...

Har bokat en tid hos tandhygenist nu. Hon skrattade och sa att de hade en "behandling" inför bröllop. Uppputsning och tandstensborttagning typ. Kommer gå dit veckan innan. Men alla tips är bra tips!

• masz

Vi fick det i förrgår.

Jag använde det 40 min första dagen, igår hade jag det två gånger, först 45 sedan 1h.
    Idag 1h.

Första gånger blev det nog ingen större skillnad, bara mycket renare kändes det som:)

Svar på tråden Vackert leende... tips?