• MsChevy

Frisyr med attityd

Vår röda tråd för vårt bröllop nästa år är 50-talet/rockabilly och jag vill hitta en frisyr som är vacker, sensuell, tuff, wow, ja ni vet...allt i ett, hehe

Jag har mörkrött långt hår, passar i både rakt o lockigt hår, dock INTE lugg, men snebena funkar, likaså både uppsatt/utsläppt/halv uppsatt. Nån som har nå sjyssta bildförslag på frisyrer som för tankarna tillbaka till 40-50-talet, men ändå är nytänkande? Ingen spejsat eller så, utan en riktigt vacker bruduppsättning. Med eller slöja, gärna flor.

Tacksam för alla förslag! 

• Svar på tråden Frisyr med attityd
  • MsChevy

Tack för era förslag tjejer!
    Här är några ja själv tänkt på, vad tycker ni?

• J8783

Den första du la upp hade jag med tänkt mig från början Men jag kommer ha två victory rolls uppe på huvudet och sen resten löst hängande på sidan med lockar. Jätte fina du la upp MsChevy

• MsChevy

Jag har tänkt mig antingen den här klänningen:
    (fast vit o ev svart band i midjan)

eller den här (fast en mer kroppsnära siluett o utan blommorna på mitten)

Såna handskar: (ska nog ha de längre nedanör, har en massa tattoos på underarmarna som ja vill tona ner lite, just under själva vigseln)

Väskan har ja ingen bild på, den har ja hittat i vår lokala väskaffär. Skorna:

(egen design, men nåt liknande vill jag ha, gärna kilklackar så ja inte sjunker ner i gräset)
    Öriga detaljer:
    en chockrosa solfjäder att svalka mig medSolig

Ett paraply, svart eller vitt i spets

Sminkningen ska lyfta fram ögonen o läpparna, gillar verkligen den som var i ett tidigare inlägg (fast mer färg på läpparna)

O så blir det nog hårblomma (under vigseln ett flor)
    Buketten blir en typ kombination av dessa två ...tror jag...

smycken vet jag inte än, men de ska inte va så jätte-wow, lite diskreta, men gärna rockabilly-stuk...

Åh, va svårt det här är! Är ju en tjej med skinn på näsan, som skruvar bil, är tatuerad både här o där, inte direkt liten o klent byggd (kan vi väl kalla det hehe) o vill ju va så bedårande vacker, men samtidigt visa vem jag är...Gah!
    Färgerna för bröllopet är svart, cerise, vitt o silver, tanken ska föras till 50-talet, så det blir prickar o LP-skivor, svartvita foton, m.m.

• kmalmqvist

Vilken kul tråd, den passar mig perfekt som också är rockabillybrud!

Jag ska ha en klänning från Vivien of Holloway, typiskt 50-talsmönster så den är inte så lång. Hade tänkt att ha birdcage men det jag köpte var lite för mycket tycker jag. Har dock beställt nytt som jag ska försöka att knåpa ihop själv. Får hoppas att det blir bra.

Har också haft lite problem med just frisyrval men vill ha victoryrolls. Hoppas att kan hitta något fint som passar till birdcagen.

Va fint med solfjädern, var har du hittat den?

• aniara

MsChevy, nu vet jag ju att ni har begränsad budget men annats skulle jag verkligen rekommendera "min" bröllopsfrisör till dig. Hon älskar att göra (otraditionella) uppsättningar, är superduktig på att se vad man passar i och dessutom är hon intresserad av 50-talet. Hon finns i Väderstad.

• MsChevy
    Aniara: är det mothårs-Jenny du tänker på?

Tror att jag hittade min frisyr idag, på facebook av alla ställen! Och dessutom på en släkting, gjord av hennes syster!
    Vad tycks? (fast i eldrött)

• aniara

Precis!

Jag tror frisyren kan bli superhäftig på dig :)

• MsChevy

Är Mothårs-Jenny dyr? Vet inte om ja ska ha med mig frisör ner till östgötslätten eller om ja ska boka in henne...har hört att hon ska va grymt bra, men det är ju smidigare att ta min släkting (inte riktigt släkting, kusin på plastpappas sida, hade inte tänkt att bjuda dom, för det är väldigt många släktingar på hans sida o egentligen har jag mer kontakt med "plast-släktingarna" än mina egna)
    Lockarna blir nog inte så svåra, mitt hår är självlockigt o ofta får jag till såna där lockar bara genom att låta håret handdukstorka efter duschen, kanske krama i lite gelé, men alltid skönt o ha ett proffs som gör det åt en.... 

• aniara

Jag tror hon tar 2400 kr, inklusive konsultation.

• Äriqa
    MsChevy skrev 2012-06-01 19:59:22 följande:
    Jag har tänkt mig antingen den här klänningen:
    (fast vit o ev svart band i midjan)

Har också tänkt ha denna klänning.... Gifter ig inte förens augusti 2013

• Äriqa
    MsChevy skrev 2012-06-10 11:00:54 följande:
    Åh va kul! Hur har du tänkt frisyren?
    Jag planerar bröllop i aug 2013 så frisyr har jag inte hunnit tänka på än. :)
    Jag kommer iaf spara ut håret så långt som möjligt. Har drygt axellångt nu. och kommer vilja ha en uppsättning med ganska mycket nersläppt. 
  • mandypants200

@ MsChevy: Men åh, dom där första handskarna var ju hur snygga som helst!!! Var hittade du dom?

• MsChevy
    mandypants200 skrev 2012-06-14 23:22:36 följande:
    @ MsChevy: Men åh, dom där första handskarna var ju hur snygga som helst!!! Var hittade du dom?
    Tyärr var det nåt jag hittade när jag googlade, ingen aning om var de finns. Men det är bara att googlaSolig
    Jag kan tyvärr inte beställa handskar, utan måste prova. Såna "finhandskar" brukar ofta vara väldigt små i storlekarna, så kan ska handla både väskan o handskarna i vår lokala väskaffär, en rar liten tant som har butiken.
Svar på tråden Frisyr med attityd