• Tokig

Har ni sett någon liknande?

(Alla bilder från Etsy.com http://www.etsy.com/listing/98238474/old-cushion-cut-82-carat-engagement-ring)

Jag letar efter en ring liknande denna. Men det ska vara gult/rött guld och helst vara slät vid sidan av den stora utsmyckningen. Min förlovningsring är en alliansring med flera diamanter så det blir nog svårt att kombinera annars.
    Det jag gillar är att den inte är fyrkantig och inte rund utan snarare som en "mjuk fyrkant". Jag gillar de rundade kanterna och vintagekänslan samtidigt som jag tycker den är väldigt elegant.

Jag vet att man kan skapa sina egna ringar hos juvelerare men först skulle jag gärna vilja se om det finns färdiga.

Har ni sett något liknande? Snälla ge mig tips i så fall.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-25 08:56
    Ja just det... i min drömvärld är det inget mellanrum mellan den stora diamanten och de som är runt om. Tänker att det kan vara opraktiskt och samla smuts.
  • Svar på tråden Har ni sett någon liknande?
  • MrsSilfverblad2b

Eftersom du verkar veta precis hur du vill ha din ring så är mitt tips att du går till en guldsmed som kan tillverka den för dig! Då får du den precis som du vill ha den. För att komma ner lite i pris kan du alltid köpa diamanterna separat via ex diamantia.com (beställer du via nätet här du två veckors öppet köp där) eller någon amerikansk sida som jamesallen.com.

12-05-12
  • Tokig
    MrsSilfverblad2b skrev 2012-05-25 09:23:49 följande:
    Eftersom du verkar veta precis hur du vill ha din ring så är mitt tips att du går till en guldsmed som kan tillverka den för dig! Då får du den precis som du vill ha den. För att komma ner lite i pris kan du alltid köpa diamanterna separat via ex diamantia.com (beställer du via nätet här du två veckors öppet köp där) eller någon amerikansk sida som jamesallen.com.
    12-05-12
    Absolut. Saken är bara att det är min blivande som kommer att köpa ringen så jag behöver bilder för att få han att förstå vad jag gillar.
  • BlivandeBruden

Vilken vacker ring!

Svar på tråden Har ni sett någon liknande?