• FruSSE

Jag vill ha dina synpunkter!

Får jag låna dig en stund? Känner att jag är så velig kring hur jag ska se ut på bröllopsdagen. Annars brukar jag och min blivande man alltid bolla idéer och funderingar, men kring detta så är jag ensam (eller ja, det låter ju tragiskt. Inte ensam men min tärna har väldigt mycket att göra i sitt liv och likaså min familj, så jag vill inte störa dom allt för mycket med såna här petitesser :P).

Här är jag i min klänning. Jag tror att jag har bestämt mig för att jag inte ska ha axelbanden, plus byta ut underkjolen mot en vidare.

Håret kommer att vara en liknande uppsättning som denna:

och jag funderar kring om jag kanske skulle ha något sånt här vid bullen (bakom örat alltså):

men om jag inte ska ha axelband så behöver jag något kring halsen (tycker att klänningen har en tendens att se lite "nertyngd" ut eftersom det blir så mycket klänning nertill och så lite upptill :P).
    Kanske detta?

Fast då kanske det blir för mycket med något i håret också? (jag ska inte ha slöja).

Haha, ja du märker ju, det är inte lätt när det är svårt ;) 
  • Svar på tråden Jag vill ha dina synpunkter!
  • Tveket

Jag gillade inte halsbandet tyvärr. Tycker det blir för klumpigt. Frisyren och håruppsättningen är ju lite busig medans klänningen känns lite mer elegant. Däremot håller jag med om att ett halsband skulle vara pricken över i:et. Jag hade nog valt ett lite nättare halsband som binder ihop outfitten mer.

• Tveket

Vart har du hittat hårprydnaden föresten? =)

• daniiel

Haha och jag älskar halsbandet! Speciellt om du ska ha rosetten baktill på klänningen ;P Om du inte ska ha slöja och inte axelband (vilket jag tror är finast), så tror jag inte alls att en sådan hårprydnad + halsbandet skulle bli för mycket. Det är ju en relativt enkel klänning och då kan man ösa på med accessoarer.

• Chicita

Kör på! Skrattande

Jag kan inte ha såna halsband, det ser ut som om någon håller på att strypa mig genom att linda pärlor runt halsen tills jag storknar. Och dubbelhakan blir ännu mer framträdande Tungan ute
    Men jag tycker att dom är fina. 
    Och när det gäller ens bröllopsdag så är det mer regel än undantag att man ska vara lite överklädd och överpyntad som brud.

Vilken annan dag som helst så skulle det vara för mycket.
    Men inte på din bröllopsdag.
    Solig 

• daniiel

Kanske dock en något nättare variant av halsbandet vid en andra anblick. Fortfarande något som syns och märks och som har lite "tyngd" i sig, men ändå lite nättare.

Tex liknande dessa
    www.etsy.com/listing/78215601/pearl-necklace-18-inches-4-10mm-4-row&ga_search_query=pearl+necklace&ga_view_type=gallery&ga_ship_to=ZZ&ga_min=0&ga_max=0&ga_ref=auto1&ga_search_type=handmade&ga_facet=handmadepearl+necklace
    www.etsy.com/listing/83882515/pearl-bridal-necklace-chunky-pearl&ga_search_query=pearl+necklace&ga_view_type=gallery&ga_ship_to=ZZ&ga_min=0&ga_max=0&ga_ref=auto1&ga_search_type=handmade&ga_facet=handmadepearl+necklace
    www.etsy.com/listing/57416884/bridesmaid-giftspearl-necklacebeaded&ga_search_query=pearl+necklace&ga_view_type=gallery&ga_ship_to=ZZ&ga_min=0&ga_max=0&ga_page=4&ga_search_type=handmade&ga_facet=handmadepearl+necklace
    www.etsy.com/listing/78147333/pearls-necklace-18-inches-3-7mm-5-row&ga_search_query=pearl+necklace&ga_view_type=gallery&ga_ship_to=ZZ&ga_min=0&ga_max=0&ga_page=10&ga_search_type=handmade&ga_facet=handmadepearl+necklace
    www.etsy.com/listing/88438374/bridal-pearl-necklace-and-vintage-style&ga_search_query=pearl+necklace&ga_view_type=gallery&ga_ship_to=ZZ&ga_min=0&ga_max=0&ga_page=12&ga_search_type=handmade&ga_facet=handmadepearl+necklace

• MrsSilfverblad2b

Håller med övriga om att det är snyggt att överaccessorera på sin bröllopsdag men jag tycker att halsbandet är lite too much och kan stjäla fokus från ditt vackra brudansikte! Tycker att de två första av de halsbanden daniiel länkade till hade passat jättebra till.

Ett annat alternativ kan ju vara att köra stora örhängen (a la heidi klum på din bild) och mindre halsband!

12-05-12
  • Tokig

Jättefint... håller dock med om halsbandet.

Vill du tuffa till looken lite så skulle du ju kunna ha flera längre pärlhalsband istället. Skapar en modernare look.

• FruSSE

Åh, vad ni är fina som tar er tid och hjälper mig att tycka :D 
    Jag håller nog med om halsbandet. Dels är det ju sommar och jag vill fortfarande behålla den svala looken, dels tror jag kanske att man ska lugna sig med stilar. Precis som sagt, en elegant klänning och en busig håruppsättning. (Hårprydnaden hittade jag på etsy.com, Tveket)

Ett klassiskt halsband hade nog varit finare? Kanske något av dessa: (vi verkar vara inne på samma spår, daniiel)

• niriel

Jag tycker att hela paketet är skitsnyggt! Jag skulle också vilja ha en sån fascinator, ska inte heller ha slöja, och halsbandet var (om än inte riktigt min stil) urläckert! Kör på, knock their socks off! Skrattande

• Karina1307

Hej!

Vilken fin klänning du ska ha! Jag tycker att den är fin med axelband, det är förmodligen bekväm när du ska dansa på festen ;) Men den är säkert jättefin utan axelband också.
    När det gäller halsbandet så måste jag säga att jag håller med dom andra, den kan bli lite too much till din klänning. Jag skulle nog köra på något lite mer sober. Hårsmycket och frisyren blir nog klockrena till din klänning! Glad

• FelizLane

Jag tycker du ska köra på det där halsbandet du visade först!! Det är suuuuupercooooolt!

• Nette1974

Tycker klänningen o frisyren är underbara! Håller med om att ett lite nättare halsband vore bättre. Kanske ett som har färgade pärlor? Eller varför inte ett tvåfärgat?

• Cicci90
    FruSSE skrev 2012-05-25 10:28:08 följande:
    Åh, vad ni är fina som tar er tid och hjälper mig att tycka :D 
    Jag håller nog med om halsbandet. Dels är det ju sommar och jag vill fortfarande behålla den svala looken, dels tror jag kanske att man ska lugna sig med stilar. Precis som sagt, en elegant klänning och en busig håruppsättning. (Hårprydnaden hittade jag på etsy.com, Tveket)

Ett klassiskt halsband hade nog varit finare? Kanske något av dessa: (vi verkar vara inne på samma spår, daniiel)

Jag tycker att klänning, uppsättning och hårsmycket är jättevackert. Men enligt mig så blev det för mycket med det stora halsbandet. Detta tycker jag var det finaste! Det känndes som att det passade riktigt bra ihop med det andra. :) Men, alla har olika smak och du kanske verkligen gillar det första? Oavsett vad du väljer så är det jätteviktig att du känner dig snygg. Då kommer du också se jättebra ut! :D
  • MalinLarsson

Ååh, vad fin du kommer att vara! Jag håller inte med om halsbandet, tycker det är jättesnyggt. Däremot så är inte jag så förtjust i hårsmycket istället, haha! Men vet du, smaken är som baken och tur är väl det annars skulle vi brudar se likadana ut :)

• FruSSE

Härliga ni! Hjärta

Jag håller med om hårsmycket, men det blir något åt det hållet. Måste bara hitta något som är rätt färg, rätt storlek och rätt utförande :P Tur att etsy finns, men jösses vad mycket grejer! Det tar år att gå igenom allt :P

Idag ska jag ut på stan och kika efter om det går att hitta pärlhalsband hos någon juvelerare. Det lutar åt ett klassiskt halsband, ganska enkelt. På så sätt kan man ju fortfarande köra på hårsmycket. Känns så tomt att inte ha något i håret alls, nu när jag inte ska ha slöja (vi gifter oss på en stor brygga och det kan bli blåsigt. Känns mest meckigt med slöja då).

Igår var jag och hämtade klänningen och provade den igen. Det blir med en större underkjol och utan axelband!

Här är buketten jag kommer att ha (ska göra den ganska stor)

Knyter bra ihop det eleganta i klänningen och det busiga i håret, eller hur? :D

• FruSSE

Vad tycker ni om dessa hårsmycken?

Svar på tråden Jag vill ha dina synpunkter!