• Louis

Hur ska en ring sitta?

Förlovar oss snart och fick min ring häromdagen, men blev nervös för att den kanske är för stor...

Biträdet verkade ganska blåst och konstaterade bara att den var i den storlek det var beställt. Hon verkade inte heller så klipsk när jag skulle prova ring hos henne, så jag var faktiskt på ett annat ställe och provade storlek, diskuterade en massa med en hjälpsam tjej som kom fram till att jag har strl 17.

När jag fick ringen satt den inte jättelöst, men gled lite när jag skakade handen lätt. Dessutom tycker jag den ser lite för stor ut, och jag tycker det är bekvämare med ringar som smiter åt.
    Tog med ringen hem och märker att den sitter mer okej när jag är varm, och det är jag ofta. Minskar jag den blir den kanske för liten då, men jag är ändå osäker.

Hur tänker ni, hur ska en ring sitta? Hur stor skillnad gör 1/4 storlek? Har ni ändrat era ringar, och tar det lång tid?
    (Det är tre "insjunkna" stenar i den, tror inte det kan vara ngt problem.)

• Svar på tråden Hur ska en ring sitta?
  • Louis

Tack för era svar!
    Har kommit fram till att ringen är för stor och måste minskas. Provade förstås ringmått innan, men det är jättesvårt att avgöra!

Nu till nästa problem. Fästmannen ringde butiken idag för att höra om ändring (han ska också minska sin), men för det första vill de ha betalt, för det andra är det inte säkert att min ring alls går att ändra! Inget av detta var det någon som nämnde när jag frågade både vid beställning och avhämtning (på en annan butik, men också inom Smycka).

Har ni betalat för era ändringar? Hur mkt?
    Ngn som vet hur det är med Smycka?

Svar på tråden Hur ska en ring sitta?