• Sebastiána

Bra inpackning för tunt, långt, blont hår?

Bah! Jag har använt en inpckning från NIVEA innan. Miss inte vad den heter men den har ett oranget lock. Nu verkar den ha utgått så jag känner mig lite vilsen. Den var superbra för mina tunna hårstrån och billig var den också. Någon som kan tipsa om en bra inpackning för tunnt skandinaviskt hår som kan ha istället?

• Svar på tråden Bra inpackning för tunt, långt, blont hår?
  • Sebastiána

Ingen som har något tips?

• Chicita

Jag använder inte så mycket hårinpackningar...
    När mitt hår känns slitet och tungt så använder jag ett av schampoona från Marja Entrish och avslutar med deras Silkehårsbalsam. Sätter i det det sista jag gör innan jag kliver ur duschen och låter det sitta i som ett leave in treatment...
    Det är dyra produkter så jag har inte råd att använda dom hela tiden då det går åt en hel del för mitt hår. men det är samtidigt drygare än många andra produkter...

Nu har jag inte ljust och tunnt hår, men min kollega som säljer ME har det, och hon säger också att hon märker skillnad på en gång när hon använder ME's produkter och billigare från affären... 

• Anni

Jag har tunt, blont hår och använder mig av Wellas inpackning/hårkur när jag känner att det behövs.

På tuben står det att inpackningen är för torrt eller behandlat hår, men jag fick den rekomenderad för mig av en hårkunnig person för länge sen och har använt den i flera år nu, och den funkar utmärkt på mitt hår :)

• Naive

Jag använder Sasha Juan Stockholms inpackning som verkligen gör under för mitt tunna hår. Finns att köpa på apoteket, Åhlens etc. 

• JuliBrud89

Jag jobbar i en frisørsalong och dær har vi många bra hårkurer. En som passar før många ær "Marrocanoil" serien, finns før både tunnt och tjockare hår. En av den serien jag skulle anvænt på dig från den serien heter "Restorative Hair Mask". Annars så finns det ju alltid færgkurer som ær susen :)

• Cesium

Om det är samma niveainpackning som jag tänker på så innehåller den proteiner så ett tips är att leta någon annan proteininpackning. Det brukar ibland passa tunt och fint hår.

• Juni 2012

Många inpackningar innehåller ju så lite! En användning och förpackningen är (nästan) tom... Skulle ilja ha ekonomi-pack på dunk Tungan ute

• Chicita
    Juni 2012 skrev 2012-06-02 14:32:38 följande:
    Många inpackningar innehåller ju så lite! En användning och förpackningen är (nästan) tom... Skulle ilja ha ekonomi-pack på dunk Tungan ute
    Haha, ja speciellt när man sitter på håret när det är utsläppt. Snart sätter jag mig på flätan också om det fortsätter växa i den här takten Tungan ute
    Jag blev så glad när dom började sälja schampoo och balsam i storpack (syoss eller vad märket nu heter).
    Nu väntar jag bara på att dom ska maximera storleken på inpackningarna också 
Svar på tråden Bra inpackning för tunt, långt, blont hår?