• Anonym

Finns ni, utlandssvenskar som flyttat tillbaka med utländsk partner?

Hej!  Har bott utomlands i 12 år, varit tillsammans med min Brittiska man i tre år. Jag har hemlängtan.  I tanken säger vi att vi kan försöka med Sverige eller vad som helst..men känns hopplöst med språk, jobb, allt.  Finns ni, hur har det gått?  Kram! 

• Svar på tråden Finns ni, utlandssvenskar som flyttat tillbaka med utländsk partner?
  • nawa

Hej, vi finns! Nu bodde iofs min m2b i sverige i 2 år innan vi flyttade till hans hemland Glasgow för 4 år sen, men nu har vi precis flyttat tillbaka till sthlm igen :) Nu talar min m2b svenska, men jag känner massa engelska o amerikanska människor här som klarar sig toppen på engelska! Dessutom så finns det ju en stor förfrågan av arbetskraft som kan tala engelska. Varför inte pröva :)?

• Ms Shelly

Jag har en walesisk man. Vi bodde i Wales i 4 år sen flyttade vi till Stockholm. Bästa vi gjort!!!!! Pröva om det inte funkar flytta tillbaka. Han fick jobb på en gång och Sfi gick han på ett tag för att få lite svenska grunder. Han jobbar med ett antal gb killar som inte talar så mycke svenska. Mind over matter. If you dont try you never know. Min erfarenhet är prova under en begränsad period och utvärdera. För oss var det det bästa vi gjort.

Svar på tråden Finns ni, utlandssvenskar som flyttat tillbaka med utländsk partner?