• Want to

Korsetter?

En djungel för en ovetande, detta med korsetter.
    Så tänkte att jag vänder mig till experterna här

Har blivit lite sugen på att ev ha korsett under bröllopsklänningen.
    Men så dyker ju självklart några frågor upp.

Dels vilken modell?
    Finns det någon som fungerar till en 50-tals klänning i tea-length (knälång) halterneck?
    Vad ska man tänka på när man väljer korsett?

Sen är jag överviktig och har en del fläsk runt framförallt magen/buken.
    Andra shapning produkter har en tendens att trycka upp/ner eller ut fläsket på magen.
    Vilken inte blir snyggt alls.
    Hur blir det med en korsett?

Nu är det ju tidigast först nästa sommar vi skall viga oss så funderar på att vänja in mig med korsett innan.
    Så man är bekväm och van att använda eftersom jag förstått att man måste snöra försiktigt i början för att sen snöra hårdare vart eftersom.
    Eller är jag ute och vimsar?

• Svar på tråden Korsetter?
  • Chicita

En riktig korsett har stålskenor. Det kan vara jobbigt att sitta ner i en sån. Man måste nämligen sitta väldigt rak i ryggen. Och att sätta sig i en låg soffa exempelvis är inte så skönt.
    Köp inte en korsett med plastskenor vad du än gör. Dom bucklar sig och kan fungera som hårda fingrar som liksom petar in hårt...

Korsetter ger en väldigt fin form. Men självklart måste "fläsket" ta vägen någonstans.
    Det trollas ju inte bort liksom. Det ska bara flyttas och pressas ihop.

Det viktigaste är väl att korsetten inte sticker upp ur klänningen. Så tänk på det när du kollar efter korsetter. Du vet ju hur klänningen ser ut, kolla så att korsetten ser ut att vara lägre än den i överkant bara och inte allt för långt ner mot höfterna då det kan vara svårt att gå.
    Det finns även höjdmått på riktiga korsetter, så kolla att den inte går upp i armhålorna och skaver 

• Cosy

De lite biliggare som man kan hitta på vanliga affrer och har plast skenor som gärna viks/ och böjs när man använder dem.

We did it on DreamHack. Geeky love
Svar på tråden Korsetter?