Inlägg från: Mallis juni 13 |Visa alla inlägg
  • Mallis juni 13

Mallorca 2013

Trevligt att jag hittade denna tråd. Vi har också bokat Mallis nästa år :) Håller med dig Mallis2013 om att det är jättesvårt att hitta en klänning nu när man börjat titta runt. Men igår så beställde jag en på internet och angav mina mått så att den skulle anpassas efter mig. Blir en kort klänning. Men köpte även en lång för säkerhetsskull om jag inte skulle gilla den korta. 

Undrar lite om fotografen som ni anlitat. Vad får ni ge för det? Vad ingår då?

• Mallis juni 13

Hej, Beställde klänningarna på jenjenhouse.com. inte fått hem dom än. Men dom verkar vara bra att ha och göra med. Bra pris med :) www.jenjenhouse.com/se/Empire-One-shoulder-Chapel-slaep-Chiffon--Charmeuse-Broellopsklaenningar-Med-Rufsar-002000447-g447 Där är ena. Den andra finns inte bild på den jag beställt. Kan ta en sen när den kommer. Ang. Fotografen är det nog däromkring man hamnar prismässigt hemma med. Inte bestämt om vi ska ha fotograf eller inte. Ni som bokat präst, har ni bokat blommor med? Funderar lite på ringar med. Har ni beställt? Verkar vara en liten dipp i guldpriset nu så man kanske skulle passa på :) Var det fler som skulle boka la terazza?

• Mallis juni 13

Ja, nu har jag fått båda klänningarna. De satt riktigt bra enligt mina mått:) Tyget var av bra kvalitet, var lite missnöjd över släpet så tänkte gå till en skräddare och gå den jämnlång istället. Ett minus var att dragkedjan på den korta klänningen var lite trög. Men två klänningar måttanpassade inklusive frakt från Kina gick på 2020:- De skrev ner varuvärdet till 40 dollar så tull och moms gick på 210 :) Ringarna är även dom köpta. Det blev schalins då vi har schalins förlovningsringar sen tidigare. Öppnade la terazza så sent? Vi skulle träffa prästen på den restaurangen en timma innan vigseln. Jag hoppades på att äta där efteråt...

• Mallis juni 13

Detta är den ena klänningen som jag köpte:

http://www.jenjenhouse.com/Empire-One-shoulder-Chapel-Train-Chiffon--Charmeuse-Wedding-Dresses-With-Ruffle-002000447-g447

Vill inte ha släp så ska gå till en skräddare och få den jämnlång.Hittar inte den korta som jag beställde nu... De ringarna vi köpte hette Schalin Verdi och Schalin Verdi allians :) Mallis2013, beställde du din klänning i en brudklänningsaffär? Har ni tittat något på ringar?

• Mallis juni 13

Tänkte höra om det är någon som tänkt anlita charlotte från mallorca-brollop.com? Någon som har hört om något bröllop hon har varit med och anordnat. Vi funderar på att anlita henne.

Har märkt att det där med restaurang verkar vara svårt att boka hemifrån...

Mallorca maj 2013, vi gifter oss samma dag som er :)

• Mallis juni 13

Jag beställde ju två par klänningar från Kina och bestämde mig för en. Tänkte höra om någon här är intresserad av en knälång vit brudklänning utan axelband? Passar någon som är 34-36 eventuellt 38. Ca 160-168 cm lång beroende på hur lång man vill ha den. Kontakta mig så skickar jag bilder :) Priside: 900kr Kan ev. Stå för frakten med.

Svar på tråden Mallorca 2013