Kostar det?
Jag ska gifta mig kyrkligt men hur jag än letar kan jag inte hitta nåt om det kostar något att gifta sig i kyrkan. Är det nån som har koll på sånt???
MVH
Jag ska gifta mig kyrkligt men hur jag än letar kan jag inte hitta nåt om det kostar något att gifta sig i kyrkan. Är det nån som har koll på sånt???
MVH
Det kostar inget att gifta sig i kyrkan :)
Det kostar inget att gifta sig i kyrkan om minst den ena parten är medlem i Svenska kyrkan.
Vet inte hur det är annars...
Precis som övriga redan har sagt så kostar det inget om man är medlem. Denna informationen hittade jag på svenska kyrkans hemsida:
Kostar det något?
Det kostar inget att gifta sig i Svenska kyrkan. Om ni väljer en annan kyrka än den egna församlingens behöver ni dock en blankett som vigselförrättaren ska fylla i för församlingarnas egen bokföring.
Vår kyrka kostade 200:- i bokningsavgift, om man valde att boka av kyrkan fick man tillbaka pengarna. Det är en vääääldigt populär bröllopskyrka så antar dom tar en avgift för att folk inte ska boka på "skämt" utan tänka efter en gång innan :)
Kostar det något?
Det kostar inget att gifta sig i Svenska kyrkan. Om ni väljer en annan kyrka än den egna församlingens behöver ni dock en blankett som vigselförrättaren ska fylla i för församlingarnas egen bokföring.
Hos oss tror jag det är gratis om man gifter sig i den församling där man bor men det kostar om man väljer t.ex. grannförsamlingen..
Det ska inte kosta något även om man väljer att gifta sig i grannförsamlingen. Inte heller jag har behövt skriva på några blanketter åt brudpar från andra församlingar.
Jag ska gift mig i min hemstad för vill ha samma kyrka och präst som döpte och konfimerade mig. Men det kostar inget att jag gifter mig där, nu bor jag 30 mil där ifrån och tillhör en annan försmling.
Det enda pappret jag ska ha med mig är hindersprövningen :D
Kostar det något?