Bröllop på Kreta
Är det någon mer som ska gifta sig på Kreta i sommar???
Eller någon som har gift sig på Kreta som har tips och råd att komma med???
Vill gäna ha tips om florist, frisör osv i chaniaområdet... allt är av intresse =)
Är det någon mer som ska gifta sig på Kreta i sommar???
Eller någon som har gift sig på Kreta som har tips och råd att komma med???
Vill gäna ha tips om florist, frisör osv i chaniaområdet... allt är av intresse =)
Vi är i samma sitution- ska gifta oss 1 september och tar tacksamt emot alla goda tips och rekommendationer på frisör, florist och fotograf! Vi kommer att bo på Fritidsresors Blue Village och vigseln är på Almirida.
Om jag hade varit er hade jag sökt mig till Kreta-forum på siten http://kalimera.nu Där brukar det hänga en del bofasta svenskar som säkert kan ge bra tips!
Hejsan! Ska också gifta mig på Kreta den 6 September i Agia Apostoli. Hotellet som vi ska bo på hjälper mig med hår och smink, tror jag. Lite seg mail kommunikation. Florist fanns tydligen i närheten på någon tvärgata, vilket jag fick reda på av alla vänliga själar på kalimera.se Dock är jag lite i valet och kvalet ang min klänning. Kan ju vara varmt som tusan där nere då och hade bestämt mig för en klänning i chiffong men hittade ingen dom passade och det blev då en annan, ganska tjock och lager på lager klänning. Funderar nu på att köpa en ny eller svettas ihjäl ;)
Fotograf har vi fixat via ett annat svenskt par som gifte sig där. Fotografen heter Haris Mavrogenis och verkar i Chania området! :)
Fotografens hemsida: www. fotography.gr
Gifter oss den 4 sept på Elafonissi-stranden. Men ska bo i Platanias, förutom på bröllopsnatten då =)
Men har inte riktigt löst det med blommor och hår. Funderar på fotograf och ska kolla in fotografen ni tipsar om.
Vad det gäller klänning är min i chiffong...resonerade precis likadant att det måste bli för vamt med något annat =)
Vad ska Era blivande ha på sig? Är svårt att få till något snyggt och ändå enkelt som passa för ett strandbröllop...
Samma problem här! Hittar inget heller som mannen kan ha på sig. Det lutar dock åt någon kostym av nåt slag dom han kan ha annars också . Vi skulle "enkla" bröllopskläder var tanken från början . Men så hittade jag min halvfluffiga historia och då blir det antagligen någon mörk kostym för gubben. Tanken från början var att han skulle ha något ledigt i linne eller så, men det passar inte riktigt ihop med min klänning. Vart hittade du din i chiffong?
Hittade en underbar chiffongklänning på bild på en svensk sajt....men skickade sen bilden till Kina och fick den uppsydd. Tyvärr var den inte riktigt som jag tänkt mig när den kom så det blir sömmerska här hemma i Sverige...men jag tror att med lite fix kan den blir jättefin! Hoppas!!!! Annars blir det lite panik =/