• J8783

Har någon annan vart med om det här? Tips??

Min sambo beställde ett 100-pack med svarta rosblad från webbsidan Balunz.se. Kostade 39kr
    Sen nu i veckan beställde jag ett 500-pack rosblad från Myheart.se. Men tvi för den lede när jag öppnade förpackningen! Kräks 

Det var den värsta urin lukt jag varit med om, har ändå haft en massa han katter kissandes utanför (när mina katter var könsmogna) Det är värre den här lukten...
    Nu har jag PANIK Skrikandes Vi ska dekorera vår festlokal på torsdag den 31, och vet inte ens om vi vågar strö ut bladen på borden som vi tänkt.. Dom stinker och efter parfym sprayningen, desto mer förstärkt lukt!! 

Vad ska jag göra?? Har packat upp dom och strött dom på en påse så dom kan "lufta" bort lukten. Men den äter sig in i allt. Står på deras hemsida att dom inte heller ska smula sönder eller ens färga av sig vid väta. Vilket inte stämmer alls, hela bordet full med fnas och damm från dom...
    Dom förra på 100st gjorde inte det, men det stod heller inget om att dom skulle göra det.
    Har skrivit till Myheart och klagat på dom nyss. Men har ni vart med om nått liknande? Eller kanske vet nått tips snabbt på hur jag ska kunna göra? Vågar ju inte tvätta dom heller... Kanske skulle pröva med en.? Men hur får man dom torra sen isåfall..
    PANIK som sagt Tyst Finns inget ställe i närheten av där jag bor som säljes sånt heller.. Klarar inte för ekonomin att köpa ev diamanter istället. 
  • Svar på tråden Har någon annan vart med om det här? Tips??
  • Chicita

Vet inte om det funkar.
    Men har du testat sån där spray mot urindoft (piss off) som säljs i djuraffärerna? 

• J8783

Tack Chicita, nej det har jag inte. Fort till affären imorrn och ordna det. Säljs det på lokala affärer som Ica Coop osv? Har ingen djuraffär i närheten, men en vetrinär mottagning som dock inte säljer sånt. Finns lite på granngården vi har och säkert på nått mer ställe annars. Imorrn ska jag leta som en tok. Men tack!  

• Chicita

Det kanske kan finnas på Granngården. Vet inte om ICA har det men du kan ju kolla.

Det finns en grej som heter Yokoair också, som man använder inom hotellbranchen (alla hotell använder inte just det märket. Men dom har oftast andra luktborttagare).
    http://www.luktfritt.nu/

Så om du inte hittar Piss Off så kanske du kan svänga förbi ett hotell, be att få prata med husfrun, förklara situationen och fråga om du kan få köpa en skvätt av deras doftneutralisering 

Lycka till Glad 

• Cosy

ättika brukar ta bort en hel del dofter vet ej hur  det fungerar på urin

We did it on DreamHack. Geeky love
  • augustesen

Jag har också köp rosblad via Ebay och dom luktar illa, dock inte urin men väldigt illa :p Har hört om andra som varit med om samma sak som bara luftade dom och lukten försvann så ni kanske kan hälla dom i en tvättpåse och låta hänga ute över natten eller några dagar :)

Jag har 2000 blad och planerar att lufta dom..fungerar inte det tänkte jag gasa dom med någon rumsspray som luktar gott. Hoppas det fungerar!

• J8783

Tack. Testade med fot spray mintdoft. Fungerade någorlunda okej.. Men ska försöka vädra dom ute så gott det går. Konstigt att det ska lukta så fränt, av sånt? Kemikalier kanske? 

• Stike

Men stackare vad hemskt!! Ja skulle inte använda de på mitt bröllop! Du kommer ju få pengarna tillbaka eftersom att du får göra en reklamation mem det hjälper ju inte mkt just nu. Nu tycker ja du ska hitta nya. Vet ej var du bor men kolla olika affärer typ ikea, lagerhouse, inredningsbutiker mm! Lycka till!

• Cosy

tror vädring är det bästa sättet, dofter har en tendens att försvinna 

We did it on DreamHack. Geeky love
  • niriel

Skulle tänka mig (men nu gissar jag vilt) att de är färgade med någon typ av ammoniak-färg (det låter lite så på lukten), i sådana fall är det som alla säger bäst att vädra dem. Att hänga dem ute i en tvättpåse låter som det smartaste alternativet, att spraya på någon typ av vattenbaserat medel riskerar att tvätta ur färgen (igen, jag gissar) så jag skulle helt klart testa att vädra. Om det är ammoniak så bör det mesta av lukten vara borta efter en natt utomhus. Varmt lycka till!

• J8783

Hej igen tjejer. Jag har sköljt upp dom i en tvättpåse totalt 600 st. Och gissa om vattnet i diskhon blev kolsvart!! Förvånad Tur var så färgade inte den svarta färgen bort, har testat hängt dom utomhus över ett dygn nu i tvättpåsen. Lukten är någorlunda borta. Men det sitter i mest om man håller näsan riktigt nära. 

Jag kommer inte till Ikea, bor på en liten ort i Värmland. Ont om utbud här tyvärr och utan körkort, är det kört!

Jag testade att spraya dom så mycket jag kunde med mannens parfym, ja vad ska man säga. Det luktar nu som han gör, men det får gå. Stinker dom när dom ska på borden imorrn får vi köra utan... Det får bli så tråkigt nog.

Jag skrev till företaget och reklamerade dom, fick till svar att dom enbart gör stickprov och öppnande aldrig påsarna för att se eller lukta. Då skrev jag till dom att jag vill ha mina pengar tillbaka insatta på Visa kortet som jag betalat med, dom kostade faktiskt 159kr + 39kr frakt. Lite dyrt med tanke på lukten..Hoppas nu bara att dom håller sitt ord. Men ALDRIG mer ska jag handla av dom.. Fy! Balunz rosblad fick även bra recension genom en god vän till mina föräldrar, pratade med henne idag när jag hälsade på min mamma. Och hon nämnde att hennes dotter hade haft dop i helgen. Och köpt rosblad som inte luktade något, tur nog Skrattande
    För dom öppnade inte påsarna förrns dom skulle stö ut dom på borden. Vill iallafall varna andra, tyvärr vet jag ej om detta var ett måndags exemplar men tycker dom borde kolla sina leverantörer nogrannare. Det står att dom inte ska färga av sig när dom blir blöta, ej heller torrfälla vilket dom gjorde. Men inte dom från Balunz..

Hoppas nu verkligen denna hemska lukt kommer försvinna imorrn, för jag är lite av pedant nu. Förhoppningsvis kommer jag gifta mig en enda gång och vill verkligen göra det fint och minnesvärt.

Kram till er och tack så mycket för er respons till mig {#emotions_dlg.flower} 

Svar på tråden Har någon annan vart med om det här? Tips??