Kan min man ha 2 bestmans??
Min m2b har en kluven själ just nu =( han vet inte vem han ska fråga om att bli bestman... sin bror eller bästa vän... kan han fråga båda??? jag ska själv ha 2 tärnor och deras barn ska vara näbbar =)
Snälla hjälp oss!!
Min m2b har en kluven själ just nu =( han vet inte vem han ska fråga om att bli bestman... sin bror eller bästa vän... kan han fråga båda??? jag ska själv ha 2 tärnor och deras barn ska vara näbbar =)
Snälla hjälp oss!!
Det är inga problem alls att ha två marskalker (som det heter på svenska )
Min make hade två. Har sett en del som har fler ändå...
Min make hade fyra marskalker och det gick hur bra som helst :) Självklart kan din blivande fråga både sin bror och vän!
Ni 2 (Chicita & daniiel) är heeeelt underbara =) ni finns överallt här på BT och kan såå mycket. Man blir LUGN!! Puss och kram till ER <3
Så sant!! ändå skönt när man känner sig som Bambi på hal is att det finns "de som kan ge lite svar, råd och tipps" här, lite lättilgängliga ;)
Man vill ju verkligen att dagen B ska bli såå br som möjligt!
Det är såå många brudar som undrar över detta. Jag svarar som både Chicita & daniiel, det går hur bra som helst. Jag kommer ha 4 tärnor + en marskalk, medan min blivande ska ha en bestman & en marskalk. Så varken jämnt eller enligt någon tradition.
Det fina med en vigsel är att man nästan kan utföra den hur man vill så länge en ev. kyrka går med på det
Man får gör precis som man vill! =)
Nej, man kan bara ha en best man. Best man är den som står bredvid brudgummen vid altaret om man gifter sig enligt anglosaxisk/amerikansk tradition. Vill mannen ha fler i sitt brudfölje kan ha ett antal 'groomsmen' som då går in tillsammans med kvinnans 'brides maids'.
Om man gifter sig enligt svensk tradition har man marskalkar och de kan vara så många man vill. Vanligast är att marskalkar och tärnor går bakom brudparet in i kyrkan (de kan gå före också, men det är nog inte lika vanligt - om man har brudnäbbar går de före).