Vad har ni för favors/gästgåvor?
Jag är nyfiken på vad ni har för favors till era gäster? Har alla godis? Vad har ni i så fall valt för förpckning och godis? Är det någon som har något lite mer spännande?
Jag är nyfiken på vad ni har för favors till era gäster? Har alla godis? Vad har ni i så fall valt för förpckning och godis? Är det någon som har något lite mer spännande?
Hade chokladhjärtan i beställda små guldaktiga askar och sen ätbart konfetti på borden.
Vi hade rosa organzapåse men silvriga choklad hjärtan och ett par rosa choklad hjärtan i.
Vi gav till välgörenhet (plus en marianne-godis till gästerna).
Vår granne som är smed smidde trollkors till alla våra gäster.
Väldigt uppskattat
Och vi i vår tur uppskattade vår granne enormt mycket eftersom vi upptäckte att vi hade fått dom till i princip materialkostnad. Men hon satte priset själv, så vi känner ju i alla fall inte att vi utnyttjat henne.
För er som inte vet vad ett trollkors är...
Ett trollkors var från början två smidda järnpinnar som sattes i kors över ladugårdsdörren för att hindra trollen att tjuvmjölka korna.
Detta utvecklades sen till ovanstående form och började tas in i hemmen för att skydda mot allt ont (troll, häxor mm).
En naturlig utveckling var ju att göra detta bärbart. Och då föddes smycket...
Vi la med en lapp med info om bakgrunden + en önskan om att dom skulle skydda bäraren mot olycka i framtiden. (och självklart ett visitkort till smeden )
Jätterolig idé, ska kolla det! :)
våra gäster får kylskåpsmagneter som ja själv designat ;)
Vad fint, det här gillade jag! Vart beställer man?
den är köpt på vistaprint! Om du skulle vilja ha precis liknande så har ja råkat beställa 100st för mycke, så ja säljer de för 1:- st :)
Våra gäster får tvättkulor och beskrivning i en svart liten låda som används som placeringskort. Vi skriver alltså namnet ovanpå locket. Annars hade vi skickat iväg en pengagåva till WSPA eller Forska utan Djurförsök.
Jättefint med välgörenhet. En glad överraskning för gästerna.
Jag klippte till små påsar av organza som jag köpte billigt på Ikea faktist. Fyllde dem med mintpastiller och ett fint sidenband kring. De var placerade vid varje gästs plats vid bordet. Det var enkelt att göra, att köpa och gott med lite mint efter middagen.