• JennyO

Missad klänning =(

Är det inte brukligt att budfirmor hör av sig innan de kommer och ska leverera??

Var ínne och spårade min klänning som jag visste kommit genom tullen i Malmö och därför borde vara på G närsom...då står det att de försökt leverera men att ingen var hemma....tro sig f-n när man jobbar =(

Nu blir den iaf levererad till jobb på torsdag, vill ha den nu ;)

• Svar på tråden Missad klänning =(
  • daniiel

Nja, vissa kan väl höra av sig före, men så vitt jag vet är det vanligast att de inte gör det. Jag har aldrig fått veta i förväg på något av paketen som jag fått, tärnklänningarna, boleros, underkjol, fyra brudklänningar osv. De har levererats av posten eller DHL.

Kul att du får den på torsdag iaf, spännande! :)

• Anny

Och jag har fått samtal alla gånger jag fått paket än så länge. Vilket är 3 ggr och av 2 olika budfirmor åtminstonde. DHL och UPS.

Å andra sidan har jag fått att jag ska betala moms/tull då också. Inte en av gångerna i och för sig. 

• JennyO

Har fått leverens av DHL tidigare och då ringde de innan...jaja, det är ju löst och klänningen får jag ju ett par veckor tidigare än tidigare meddelat så ska väl inte klaga ändå...

• Solstice

Enligt DHL ringer de aldrig innan när jag ifrågasatte vilket jag vet inte stämmer utan det är lite hipp som happ verkar det som.

Varken UPS eller Posten brukar ringa men som sagt så finns det säkert till de som de har ringt men de har jag aldrig varit med om.

• aniara

Jag har aldrig varit med om att budfirmor ringer innan. Vet man med sig att det man beställt kommer med budfirma (istället för uthämtning hos ombud) så bör man beställa leverans till jobbet (om man jobbar på ett ställe där det funkar givetvis, kanske inte funkar så bra om man t.ex. kör buss ;)).

• Chicita

Jag hade fått besked om att ett paket skulle levereras till ett utlämningsställe.
    Men sen helt plötsligt stod ett vilset postombud utanför på vägen och frågade om jag visste vart XX (Jag) bodde Tungan ute 

Vi har ju byggt vårt nya hus på en tidigare bebygd tomt. Men det huset som stod där ska rivas. Så det kan vara lite förvirrande när alla GPS:er visar att rucklet är där vi ska bo. Eftersom det ska stå ett garage där sen så kommer det bli roligt att se om folk ringer på i garaget och letar efter oss Tungan ute 

Hur som så hade dom inte ringt innan, utan jag hade bara fått besked via mail att paketet skulle levereras till uthämtningsstället under dagen och att sms skulle skickas ut när paketet fanns att hämta. 

• JennyO

Det är tydligen väldigt olika hur det fungerar. Vi har alltid fått ett samtal eller en avi med ungefärlig tid vid tidigare leverenser med budbil, kanske varit ren flax då.

• PiaB

DHL brukar alltid ringa mig när de kommer. Dvs. när de är på plats i stort sett. En gång var jag inte hemma och då kom de till jobbet, som visserligen bara är några km bort, men jag tyckte det var en bra service

• Pekkiisch4

Jag har jobbat både på DHL och nu jobbar jag på posten, DHL ska ringa och avisera den till dig, kontoret alltså, men det beror lite på vad man har för underleverantör av DHL, där jag jobbade gjordes det och man kom överrens om en tid som passar kunden, eller plats. :)

Posten däremot om man inte är hemma får man det till närmsta ombud att hämta näst kommande vardag och kvittera ut den där. :)

Svar på tråden Missad klänning =(