• Mysan82

Möhippa!!!

Hjälp!

Min bästa vän ska gifta sig i sommar men har fortfarande inte satt ihop någon gästlista! Så jag vet inte vilka som ska bjudas med till möhippan. Det är dessutom första gången jag planerar något sådant här! Vi är några som håller på att planera möhippan och allt är klart, datum, vad vi ska göra osv. Men vi vet inte vilka vi ska "bjuda in" till möhippan! :( Har tjatat om en gästlista så jag känner mej blå i ansiktet, hon vet dessutom om att dt planeras en möhippa och en svensexa. Vad ska jag/vi göra? Blir det inte väldigt fel om man drar ihop ett gäng till möhippan och så är inte alla bjudna på bröllopet sen?

Tips mottages tacksamt för nu börjar det bli panik, det kostar ju lite med aktivietrna och man vill ju informera alla i god tid om vad det kostar, vilken dag osv...

Hjälp snälla, börjar få en klump i magen av detta... :(

• Svar på tråden Möhippa!!!
  • Mysan82

Ingen som har några råd?

• eosinmimmi

Oj förstår din frustration, och vad roligt för henne att ni planerar så, jag uppskattade min hippa sjukt mkt!! Men tycker det är dåligt att hon inte kan ge er några namn, hon borde ju ha koll på vilka vid det här laget! Ställ ett ultimatium!!

• Juni 2012

Ska de gifta sig i sommar och har inte skickat ut inbjudningarna än? Oj.... Okej.

Nä, kan nog inte ge fler råd tyvärr. Bara ge dig lite medlidande.

• Chicita

Prata med hennes föräldrar om hon har några väldigt nära vänner som du kanske inte känner (under förutsättning att föräldrarna vet att hon ska gifta sig förståss). Annars kör ni bara på med att bjuda de ni vet att hon umgås med. 

Det är inget krav på att man ska vara bjuden på bröllopet bara för att man ska gå på hippan. 

• Mysan82

De har pratat med flera av gästerna och bjudit dem muntligt, det är så jag har fått min inbjudan, m fl. Så gästerna vet om datumet men ingen gästlista :( Men det är ingen fara att bjuda till en hippa även om man inte vet om de ska komma på bröllopet? Vi har pratat om hippan så hon vet att det planeras en. Även de som håller i svensexan behöver en gästlista o har kontaktat mej ifall jag hade någon... Jag vet att när vi pratade om det så var hon orolig för att det skulle komma folk på hippan som inte var bjudna på bröllopet... Kan man kanske börja med de som är " säkra kort"? jag vet att hon vill ha med både sin mor, syster och svärmor så man kanske kan börja prata med dem? Hoppas ingen känner att de blev inbjudna "för sent" bara:(

Tack snälla ni som har svarat! :)

• Chicita

Det är kanske bra om du (eller ni som bjuder in) är tydliga med att ni inte har någon gästlista så ni kan inte garantera att dom är bjudna på bröllopet. Men att ni ändå undrar om dom vill vara med och fira henne.
    Då är det ju upp till dom om dom kommer eller ej på hippan...

Kör på med inbjudningarna bara Solig 

Svar på tråden Möhippa!!!