• Anonym (*besviken*)

Det blir troligtvis ingen möhippa:(

Det blir nog ingen möhippa för mig. Bara en helg kvar innan bröllopet och då vet jag att sambon ska ska få sin svensexa. Vi har tre barn och inte så många som kan vara barnvakt, så då finns ju inga dagar kvar. Jag har dessutom kollat kalendern och han har inte "bokat upp oss" på något alls kvällstid innan bröllopet. Så...nä det är bara att acceptera att det inte blir nåt för mig:(
    Så himla tråkiga kompisar som inte har tagit tag i det! Jättebesviken får jag säga att jag är! Dessutom lär det ju bli lite konstigt när folk frågar om möhippan sedan på bröllopet.... Sambons kompisgäng ska ju dessutom fixa lite på bröllopsfesten och då blir det ju extra tydligt att jag inte har fått ngn hippa:(

Usch och fy!!

Behövde bara skriva av mig lite... 

• Svar på tråden Det blir troligtvis ingen möhippa:(
  • Juni 2012

Välkommen i klubben!
    Ingen av oss fick hippa eller sexa, trots att m2b tidigare ordnat svensexa för sina vänner när de gifte sig(de är bjudna på vårt bröllop).

Alla fick inbjudan 4 mån innan, så de har haft gott om tid att fixa. Men idag är det 4 dagar kvar och de har inte hört av sig....

• Anonym (*besviken*)

Mmmm... besviken är man ju...
    Jag kommer att ha svårt att på ett fint sätt berätta att det inte blev något... Jag är rätt frispråkig av mig och kommer nog ha en spydig underton om någon frågar... 

• Anonym

Jag "visste" att jag inte skulle få någon, det kräver (tjej)kompisar som bor nära och som vet att det ens finns något som heter möhippa.
    Pratade lite luftigt om svensexa/möhippa med min bästa kompis (kille som bor 30 mil bort) och han hade knappt hört talas om det och undrade vad det var. "Jaha, ska man vara borta en hel dag? Jaha, som en överraskning? Vad gör man under den dagen då?"

Men min m2b har ett stort kompisgäng som visserligen slutade höra av sig totalt när han träffade mig, de behandlar mig lite som luft allt som oftast. Men jag hoppades verkligen att de skulle återgälda de svensexor de själva fått. Men icke.

Jag kommer nog också ha svårt att inte säga något "spetsigt" under bröllopsfikat. Funderade på om jag skulle leta upp numret till någon av hans kompisar och fråga när de hade tänkt ha svensexan, men då kändes det som att det fanns en risk att de skulle "rafsa ihop nåt för att hans jobbiga tjej tjatar" och ge honom en trist, oengagerad sexa. Vill de inte så kan jag inte tvinga dem
    Jag finns på eniro, hitta, m.m. så de har haft alla möjligheter att kontakta mig.

• Juni 2012
    Anonym skrev 2012-06-04 21:09:47 följande:
    Jag "visste" att jag inte skulle få någon, det kräver (tjej)kompisar som bor nära och som vet att det ens finns något som heter möhippa.
    Pratade lite luftigt om svensexa/möhippa med min bästa kompis (kille som bor 30 mil bort) och han hade knappt hört talas om det och undrade vad det var. "Jaha, ska man vara borta en hel dag? Jaha, som en överraskning? Vad gör man under den dagen då?"

Men min m2b har ett stort kompisgäng som visserligen slutade höra av sig totalt när han träffade mig, de behandlar mig lite som luft allt som oftast. Men jag hoppades verkligen att de skulle återgälda de svensexor de själva fått. Men icke.

Jag kommer nog också ha svårt att inte säga något "spetsigt" under bröllopsfikat. Funderade på om jag skulle leta upp numret till någon av hans kompisar och fråga när de hade tänkt ha svensexan, men då kändes det som att det fanns en risk att de skulle "rafsa ihop nåt för att hans jobbiga tjej tjatar" och ge honom en trist, oengagerad sexa. Vill de inte så kan jag inte tvinga dem
    Jag finns på eniro, hitta, m.m. så de har haft alla möjligheter att kontakta mig.
    Men varför blev jag anonym nu? Juni 2012 här!
  • Chicita

Kan ju kanske trösta med att ingen frågade varken mig eller maken om möhippan eller svensexan (rättare sagt vår svenhippa).
    På bröllopet var alla intresserade av att fira just den dagen och inget annat. 

• Anonym (*besviken*)

Jag får redan massa frågor om jag inte har blivit hippad än, och det lär nog fortsätta ett tag till..

• ThedaywesayIdo

En kompis till mig hade sin möhippa samtidigt som mannens svensexa...så håll hoppet uppe lite till:)

• Juni 2012
    ThedaywesayIdo skrev 2012-06-04 21:51:06 följande:
    En kompis till mig hade sin möhippa samtidigt som mannens svensexa...så håll hoppet uppe lite till:)
    Ja, så skulle en bekant till mig ha för några år sen. Jag frågade de tjejer som arrangerat det hela om brudparet visste om att de skulle kidnappas den dagen.
    Nä, det ska ju vara en överraskning!
    Så... Vi ska ha hippa/sexa i fyra-fem timmar bara, innan de får åka hem igen?
    Nä, vi blir borta hela dagen och kvällen.
    Ok. Så... Vem ska rasta brudparets hund?
    Oj, ja just det, han finns.
    Mmm, han har funnits de senaste 10 åren Tungan ute

Bra där.
  • daniiel

Jag förstår att du är besviken. Jag fick inte heller någon hippa trots att de lovat mig en och planerat för det. Fick sedan.veta att jag skulle få den efter bröllopet. Nu har det dock snart gått ett år och jag har inte fått någon. Klart att man är besviken att man inte betyder mer, för det handlar ju ändå om att vännerna vill ta sig tid att fira en. Det behöver inte vara stort eller dyrt, utan bara något! Jag hoppas att du får din hippa ändå och om inte, ja, då har du faktiskt all rätt att bli besviken.

• Cosy

Dagen jag förlovade mig sa en tjej till mig att yey nu ska vi ordna massor och hons skulle anordna en möhippa och jag sa att jag vet inte om jag vill ha någon varpå hon svarade -"förstör inte det här för mig nu" hon ville gärna göra en.. nu har hon inte tid och glömt vad hon sagt.

Jag och fästmannen ska ordna en dag tillsammans med alla som har lust och tid. Vi tänkte gå till ett äventyrsbad som har en relax avdelning och efter så blir det bowling och mat.

TYcker synd om ts som gärna vill ha en hippa som andra lägger tid på men många gånger så prioriterar folk sina egna liv och glömer av andras. tråkigt att inte bli överaskad själv men försök få ihop ett gäng och gå och fika även om du inte blir överaskad så kanske du kan ha en mysig dag iaf 

We did it on DreamHack. Geeky love
Svar på tråden Det blir troligtvis ingen möhippa:(