• Redaktör Åsa

Vilken frisyr är bäst?

Vilken är snyggast? Är någon sämre eller bättre än någon annan? Är uppsatt hår alltid snyggast på bröllop? Motivera gärna ditt svar!
  • Svar på tråden Vilken frisyr är bäst?
  • Syllis 2012

Jag tycker frisyr nr:3 är fin.Men jag skulle inte vilja ha den själv.Det är så olka vad man passar bäst i uppsatt eller utsläppt hår.
    Jag kommer ha utsläppt lockigt hår med tiara och slöja på vårat bröllop. 

• Monica89

Tycker alla frisyrerna kan vara snygga på någon annan.

Men jag kommer ha utsläppt med mycket lockar, gillar inte att ha allt uppsatt är liksom inte min stil

• Sanna87

Nr 3 är snyggast definitivt. För mycket plotter i nr 2 och ingar fina "lockar" i nr 1. Hade jag haft långt hår själv hade jag valt en halfhead uppsättning, med lockar och 1 eller 2 större blommor som dekoration.

• ElinFalk85

jag brukar alltid slänga upp håret i en toffs så för mig är att ha utsläppt hår att vara fin. på vårt bröllop hade jag mina fina lockar utsläppta =).

• cammi72

Jag tycker också nr 3 är bäst. Själv har jag lockigt hår så det blir inte så mycket uppsatt utan bara lite med 3 rosor sedan resten utsläppt.

• daniiel

Jag tycker nr.2 är finast, om man skulle plocka bort alla de där små blommorna.

Själv hade jag halvuppsatt med lockar. Jag tycker varken utsläppt eller uppsatt är bättre eller sämre. Allt handlar ju om vad man själv trivs bäst i och tycker är finast :)

• 1700tal

Tvåan är den enda som överhuvudtaget faller mig i smaken. Gillar verkligen brudslöjan i men skulle inte välja den själv.

Själv gillar jag stora maffiga uppsättningar, gärna med en lite historisk touch och med diverse "prylar" i håret.

• Pyttsan

Jag gillar nr 2 och skulle kunna tänka mig en sådan frisyr. Brudslöjan är också fin, men inget jag hade valt. I andra hand hade jag valt nummer 3, för nr 1 föll mig inte alls i smaken. Konstiga stela lockar.

Jag tycker det är stiligt med uppsatt hår och tycker det är trist med alla inspirationsbilder på utsläppt eller halvuppsatt med lockar. Inte för att det inte kan vara fint, utan för att jag själv aldrig skulla bära upp det.

• knyttan

Ingen av dem. Jag gillar inte stela uppsättningar, tycker det är fint med uppsatt hår men då tycker jag det är finast om det ändå är naturligt fall o mjukhet i håret.

• Green

Jag gillade alla men på mitt hår så fungerar nog bara den i mitten om jag inte ska sitta hos frisören ett helt dygn!

Hade gärna haft den första men ska mitt hår uppföra sig sådär så har nog helvetet frusit till is eller något?!

• Joseline

Gillade 1 och 2 bäst men det beror ju helt på klänningen till. Nr 1 skulle vara jättefint till en stilrent klänning, medan nr 2 skulle vara pricken över i:et till en romantisk/ bohemsik dröm.

• Rosi

Tycker blid 3 var snyggast men inget jag själv kommer ha... Har nästan alltid uppsatt hår å på den stora dagen ville sambon att jag skulle ha utsläppt hår med lite lockar i... =) Samt tiara och 4 st små fläter två på varjesida.

• jappetjejen

Jag tycker att nummer 3 var snyggast och absolut ngt jag skulle kunna ha själv! Har långt och tungt hår och hatar att ha håret utsläppt så ja, en snygg uppsättning får det bli!
    Sen kan jag tycka att det är svårt att välja en frisyr utan att ha sett klänningen osv.

• Anneli256

som alla så klokt skrivit så är det mycket beroende på hår och klänning. Själv hade jag nog tänkt lite mer uppsatt än vad jag hade men det blev lite halvuppsättning med lockigt utsläppt hår..och brudslöja (blomman då alltså) i det.

• Johanna89

Tycker absolut inte att helt uppsatt är "rätt" på bröllop, tycker det är så stelt och tråkigt.
    Beror såklart på var man gifter sig, i kyrkan som är mer konservativ passar det säkert ypperligt.
    Själv ska man iaf ha det långt och utsläppt, men gifter mig också borgligt och utomhus.
    :)

• lurpan

Om du tar bort lite/mycket pynt från nr 2 så tycker jag den är finast. Men den är för klottrig just nu tycker jag.

Svar på tråden Vilken frisyr är bäst?