• Anonym (TjockisBrud)

Bröllop - Gastric Bypass

Hej!

Jag har fått beskedet att jag kommer få göra en gastric bypass (magsäcksförminskning) i sommar. I sommar ska jag även gifta mig.
    Både operationen och bröllopet är mycket viktiga för mig, jag tar första bästa tid för operationen jag får!! Flört

Vad gör jag med klänning osv..? Jag har redan köpt två och jag har ingen lust att köpa en till...
    Är det svårt att sy in på kort varsel om det skulle behövas?

Och det där med maten, för min del kan jag äta en barnmatsburk om det skulle vara så, maten är inte jätteviktig för min del. Det är ju inte därför jag gifter mig Flört

Jag vet inte riktigt vad jag vill med denna tråd, jag har mycket funderingar och jag antar att jag vill veta lite hur Ni andra gifta och blivande brudar tycker och tänker i en sådan här situation? Glad

• Svar på tråden Bröllop - Gastric Bypass
  • Cicci90

Det bästa är väl om du går till en sömmerska eller butiken där du köpte klänningen och frågar över möjligheterna att sy in den klänningen du har tänkt att använda.
    Eftersom att alla klänningar ser olika ut så är det väl så gott som omöjlig att svara på hur mycket en klänning kan sys in om man inte sett den. Det beror väl på hur den är gjord helt enkelt :)
    Lycka till med både operation, bröllop och klänning!

• Anonym (gastric bypass o)

Gjorde min op februari 2011...hämtade brudklänningen i början av mars 2012 och har nu precis hämtat hem den efter ganska mycket insyning över brösten för vårat bröllop om 24 dagar =) butiken där jag köpte den hjälpte mig och jag berättade att jag gjort denna op när jag prövade och då sa de att de fixar den, fick endast betala 350kr för insyningen och nu sitter den helt perfekt =) Sen förstår jag inte varför folk som op:ar sig ska envisas med barnmat, hur gott är det?? Gör riktig mat och mosa då blir det puré! Och garanterat blir det godare =)

• Anonym (TjockisBrud)

Tack för era svar!! Glad

jag har köpt en kinaklänning.. Flört

Haha, det där med barnmaten var bara något jag tog ur luften eftersom det kanske är lite av ett skräckscenario att behöva äta barnmat på sitt bröllop, annars hade jag inte direkt tänkt äta barnmat, nej Flört

Några spontana reaktioner på att jag kanske kommer göra operationen, låt oss säga, en månad innan bröllopet?
    Minskar man jättemycket på så kort tid?

• Anonym (gastric bypass o)

Jag minskade rätt mycket på 1månad. Okej att du kanske inte menade det men det är faktiskt riktigt MÅNGA som äter barnmat! För mig smakade inte maten sådär jätte gott när man började äta och hade jag ätit barnmat så hade det nog varit jobbigare, lite av njutningen med mat är ju att faktiskt tillaga den och känna doften....gick ner just över 10kg på 1månad....men det är ju olika för alla......har nu totalt gått ner ca 48kg

• Anonym (TjockisBrud)

Klart det är smidigt att bara plocka fram en burk o värma men jag håller med dig, det är ju lite av tjusningen att faktiskt laga maten oxå!

Ojsan hoppsan..! Får väl "hoppas" jag inte gör det.. men jag har en sjukdom som gjort att jag gått upp så mycket så "förhoppnngsvis" bromsar den lite just i detta fallet.
    Även om jag självklart vill gå ner maaaassor och vill verkligen inte vänta med operationen så kan jag ändå hoppas på att det inte går så fort för mig! Hoppas du hänger med på vad jag menar...!

Oj, grattis till det! :D

• Joso79

Om du dricker alkohol så tänk på att du tar upp alkohol mycket snabbare och således inte tål lika mycket på samma tid som tidigare. Kan vara bra att tänka på på bröllopsdagen .

• Anonym (TjockisBrud)

Hehe, ska tänkas på i så fall Flört Är väl inte stordrickaren direkt Glad

Svar på tråden Bröllop - Gastric Bypass