Flera olika fotografer?
Hej!
Jag har kollat lite på det här med priser för fotografer och förstår ju självklart att de måste ta bra betalt för att kunna försörja sig och att det för övriga är en dyr hobby.
Eftersom jag har en begränsad budget till bröllopet, och helt enkelt inte kan lägga ut ca 20 000 kr för en heldagsfotografering så försöker jag nu koma på något annat sätt. Jag vill ju gärna ha bilder och så från hela dagen, och kan ju be någon av mina vänner som kommer hjälpa mig hela dagen att fota, men samtidigt vill jag försöka att hålla isär gäster - fotograferingen. (Funderar dock över engångskameror på borden?)
Min idé nu är att anlita en proffessionell fotograf för en "vanlig" fotografering innan vigseln eller så. Och sen att höra med släktingar och bekanta, eller kolla på medialinjen på mitt gamla gymnasie om det finns någon fotointresserad tjej/kille som skulle ha lust att följa med oss större delen av dagen (och utan press/prestationskrav!) fotografera för att spara in på våra utgifter.
Är det nån som har provat det här eller ser några nackdelar direkt?? Är tacksam för synpunkter! :)