• filibustern

kan ni smarta, fantasirika personer hjälpa mig??

nu är det så att jag och min karl firar 6,5 år tillsammans nästa lördag (16/6) och jag ska köpa honom ett armband. 

men har INGEN aning om vad ska kan skriva på gravyrplattan, har funderat på ett (perfekt) citat av shakespear: "i would not wish any companion in the world but you". men det känns som att det kan vara för långt citat för att det ska rymmas på plattan.. har dock funderat på en av hans smeknamn - wildcard.. men de känns lite.. ja.. de e väl en reserv. 

ha ni något tips? jag vet jag hittade en tråd här för längesen om gravyr i ringar, där det var par som hade skrivit in citat från spel eller liknandeoch ett par hade skrivit nåt på datorskrift eller vad-det-nu-var... . min karl är en liten datanörd och nåt romantiskt som kan koppla lite till spelvärlden vore ju alldeles perfekt. men har totalt 0 fantasi just nu.

HJÄLP MIG SNÄLLA!! 
  • Svar på tråden kan ni smarta, fantasirika personer hjälpa mig??
  • niriel

Ojoj, jag skulle gärna hjälpa dig men tyvärr är jag rätt kass på sånt här. Ett alternativ, om än lite trist, är ju annars att ge det till honom ograverat så att han får välja vad han vill att det ska stå.. Eller ert datum när ni träffades i binär kod (ettor och nollor, det där kan jag inte riktigt), det är ju lite datanördigt?

• filibustern

ja det vore ju skitbra! BINÄRKOD! tack! har letat det ordet :P kan underlätta bara det. 

• georgialee

Eller kordinaterna där ni träffades eller gifiter/gifte er?

Ditt och hans namn. Jag vet några som hade "tänk på mig" på utsidan av sina förlovningsringar och jag har alltid tyckt att det varit jättemysigt. 

• filibustern

hittade en text ur bibeln oxå.. pred. 4: 7-12.. men han vill ju inte ha sånt.... och prövade binärkodeningen, blev så mycket siffror att det aldrig skulle rymmas. :P åå vet inte vad ja ska hitta på.. 

• Hotlena

Något ni brukar säga till varandra ofta. Behöver inte vara för att uttrycka kärlek, kan vara vad som helst som är internt mellan er. Jag och min BM har texten "Du ja" på utsidan av våra förlovningsringar för det säger vi jämt, i alla sammanhang. ;) Kunde oxå ha varit "Du kan va en (ordet han just sa, vad än det var tex, kaffekopp) " 
    Nåt har ni säkert som ofta återkommer när ni pratar. Kan vara Babe eller darling lika gärna =) 

• filibustern

hehe. "snuppebubben" hahaha. har jag börjat säga till han på senare till.. förr var det ängel.. :) 

• Cosy

Några korta förslag;
    I <3U
    U R my <3 
    Du och jag
    i was made for you
    1337 

We did it on DreamHack. Geeky love
  • filibustern

ok nu har jag en hög.. men kan inte välja haha. vilken tycker ni bäst om? 

1. i would not wish any companion in the world but you
    2 wildcard med "åldras med mig" på andra sidan
    3 bara wildcard eller bara åldras med mig
    4. när månen lyser klart... ( dels brukar han kalla mig månskära ibland, sen om han söker på den meningen kommer "det vackraste" med cecilia vennersten upp på google)
    5. whenever you're sad.. (om han söker på denna kommer adam sandlers "i wanna grow old with you" upp)

• Chicita

There's no place like 0:0:0:0:0:0:0:1

Det stod på makens 30-årstårta som han hade med sig till jobbet  Flört

Sifferkombinationen står för "home" i programmeringsvärlden.
    Annars kanske: My 0:0:0:0:0:0:0:1 - på ena sidan
    och på andra: is where my heart is 

• filibustern
    Chicita skrev 2012-06-08 20:56:18 följande:
    There's no place like 0:0:0:0:0:0:0:1

Det stod på makens 30-årstårta som han hade med sig till jobbet  Flört

Sifferkombinationen står för "home" i programmeringsvärlden.
    Annars kanske: My 0:0:0:0:0:0:0:1 - på ena sidan
    och på andra: is where my heart is 
    verkligen? för jag har kollat översättningar och det är MYCKET fler siffror för home.. hmm.. och blir det inte "where your heart is? :S men annars var det  ju väldigt smart :) är din man oxå datakunnig? :)
  • milla1

Jag tycker ditt första egna förslag var otroligt vackert - och känns äkta då det kom ifrån ditt hjärta..........

• filibustern
    milla1 skrev 2012-06-08 21:10:33 följande:
    Jag tycker ditt första egna förslag var otroligt vackert - och känns äkta då det kom ifrån ditt hjärta..........
    naaw tack^^ (jag antar du menar i would not wish any blabla-citatet? )
  • milla1

ja det var det jag menade. kan det inte skrivas med lite mindre text eller i två rader...?

• filibustern
    milla1 skrev 2012-06-08 21:16:00 följande:
    ja det var det jag menade. kan det inte skrivas med lite mindre text eller i två rader...?
    jag vet inte.. får se det när jag får ta i armbandet.. men det vore ju det mest perfekta citatet.. och jag gillar hur det flyter som i munnen på en.. så jag vill helst inte förkorta.. ev. om man tog bort "but you" eller satte det på andra sidan... 
  • filibustern

hittade ett citat igår som var förbaskat roligt och skulle även det vara perfetk (är dock alldeles för långt) 
    " i love you with all my butt.... i would say heart, but my butt is bigger" haha. ör som gubbens humor på nå vis.. :P  

• Chicita
    filibustern skrev 2012-06-08 20:59:25 följande:
    verkligen? för jag har kollat översättningar och det är MYCKET fler siffror för home.. hmm.. och blir det inte "where your heart is? :S men annars var det  ju väldigt smart :) är din man oxå datakunnig? :)
    Det står för "local host" - vilket i princip betyder "hem". Och just den meningen är tydligen ett stående internt data-skämt...
    Frågade maken och han säger att det finns en kortare version. Det här är IP-adresser (eller jag förstod det så i alla fall) och det finns nytt system som håller på att lanseras som heter IPV istället. Där är koden för "hem" ::1
    Alltså kolon kolon ett.

Jag tänkte att det är din make som ska använda armbandet, så jag tänkte att hans hem är där hans hjärta är. Men det går ju att göra på annat sätt också Flört

Jepp min make är en äkta datanörd dock inte spelare. Han har spelat lite förut men det tog slut när vi började planera husbygget och flera av hans spelkompisar flyttade också...
    Han är programmerare, konsult, IT-tekniker och systemvetare (multipela examina) och jobbar just nu med ett stort projekt som ska användas av alla framtida utgrävningar (arkeologer alltså)

• milla1

but you - på den andra sidan är jättefint!

• filibustern
    milla1 skrev 2012-06-08 21:49:44 följande:
    but you - på den andra sidan är jättefint!
    faktiskt. måste hålla med. :) tack! ska verkligen försöka få till det här citatet. :) tack för att jag fick bolla med er alla!
Svar på tråden kan ni smarta, fantasirika personer hjälpa mig??