• pulmonate

30-40 tals klänning - TIPS TACK

Hej,
    Jag är bjuden på ett bröllop i Oktober där klädkoden är: Smoking med gördel och fluga, Hellång aftonklänning. 

Jag har ett fint tyg i mörkblå satin som räcker till en långklänning. Men frågan är: Vad ska jag göra för något?
    Gillar när det är bar rygg.
    Har ni några inspirationsbilder och idèer om hur det kan se ut?

• Svar på tråden 30-40 tals klänning - TIPS TACK
  • sofiasmamma

Blev så ivrig att jag postade tomt... haha. Här är en bild framifrån iaf.

Älskar aftonklänningarna från den här tiden. så eleganta!

• Nina9

Gud så snygga klänningar! Pulmonate! Du kommer se ut som en stjärna! =))))

• pulmonate
    Nina9 skrev 2012-09-13 11:29:54 följande:
    Haha, du är rolig Nina... det är ju ditt bröllop jag ska på :) Ja jag hoppas att det blir något fint av det med DU kommer att se ut som en stjärna!! Ser fram emot att se dig i din underbara klänning. Är den färdig? 
  • Tokig
    pulmonate skrev 2012-09-13 11:45:17 följande:
    Nina9 skrev 2012-09-13 11:29:54 följande:
    Haha, du är rolig Nina... det är ju ditt bröllop jag ska på :) Ja jag hoppas att det blir något fint av det med DU kommer att se ut som en stjärna!! Ser fram emot att se dig i din underbara klänning. Är den färdig? 
    Nu blir jag ju såååååå nyfiken. Vilket härligt tema (om nu 30/40tal är temat). Gifter mig själv 6/10. Vore jätteroligt att få se inspirationsbilder.
  • pulmonate
    Tokig skrev 2012-09-13 11:50:34 följande:
    Nu blir jag ju såååååå nyfiken. Vilket härligt tema (om nu 30/40tal är temat). Gifter mig själv 6/10. Vore jätteroligt att få se inspirationsbilder.
    Det kommer säkerligen bli ett jätte kul bröllop. Ser fram emot hur allt blir. För mer info får nog Nina svara själv. Jag vet inte hur mycket det är ett tema men i allmänhet tycker jag att det passar dem jätte mycket. Kommer att bli super tror jag!
Svar på tråden 30-40 tals klänning - TIPS TACK