• Anonym (plufs)

Hur sväller jag av?

Jag samlar väldigt lätt på mig vätska och sväller upp. Det tråkiga är att jag inte ser svullen ut utan bara tjock.

Är det ngn som har ngt sistaminuten-tips till en som står brud om drygt en vecka? Något man kan dricka? Har hört ngt om tranbärsjuice?

Känns trist bara att vara svullen på sin bröllopsdag.

• Svar på tråden Hur sväller jag av?
  • Anonym

Om du trycker ett finger mot tex armen,eller där du ser mest svullen ut,blir det som en liten grop där,som sen försvinner? Alltså,ett avtryck efter fingret?
    Då samlar du för mkt vätska.

Salt drar till sig vatten,mkt salt= mkt vätska
    Mkt vatten driver ut vätten.
    Överdosera inte vatten bara,det kan spä ut de naturliga salterna och mineralerna i kroppen och det är farligt.
    Du kan testa ngt milt vätskedrivande från Apoteket,och DRICKA mkt vatten!

• sabz

som min pt sa till mig innan bröllopet:

Drick massa vatten
    Skippa snabba kolhydrater som gör att du samlar vätska (iaf jag)
    Undvik salt
    Undvik alkohol

Då klarar du dig :)

• Drullen

Det finns nåt man kan köpa på Naturapotek, nu är ja inte hemma o kan kolla va det heter, men fråga efter vätskedrivande där. - Det funkar kanon.

• Aniara4

För mig är det kolhydrater som gör den största skillnaden, jag svullnar som en ballong om jag inte håller lågkolhydratkosten. Vid ett tillfälle övervägde jag att "låna" en vätskedrivande blodtryckstablett av min mamma (fast hon hade inte fler med sig), för att fötterna var som fotbollar och gjorde ont...  Testade nåt preparat från hälsokosten, UVA-ört eller nåt sånt, och det var fullständigt värdelöst. Ska man ha tabletter som verkligen funkar är de nog receptbelagda.

Men undvika socker, mjöl och alkohol kanske är en bra början!

Svar på tråden Hur sväller jag av?