• Anonym

Gravid!!!

Åh jag är gravid!! Kan inte fatta det.. gjorde ett test idag efter att mina bröst ömmat mer än vanligt, jag har högre kroppstemp osv osv.. Detta var helt oplanerat! Vi som skulle gifta oss nästa sommar! Fästmannen vill starta eget eller byta jobb, jag är sjukskriven, hela augusti är fullt upp med andra som ska ha barn, det är 30 år fest som jag ska vara med och anordna, jag ska ordna babyshower, möhippa och det ska vara bröllop. HJÄLP!
    Nu är allt upp och ner. Hur ska vi ha råd? Jag vill vara gift innan barnet kommer och skulle kunna gifta mig om två månader - månader, inte rikitgt samma bröllop vi tänkt men lite mindre, dra in på vissa detaljer osv. Fästmannen tycker att jag kanske bara vill stressa fram ett bröllop, men det är inte alls så!
    Han tycker vi kanske ska gifta oss borgerligt och sedan ha ett riktigt bröllop om ca 2 år. För mig känns det långt bort med 2 år. Jag kan ha det riktiga bröllopet om ett par månader, så länge jag inte är höggravid. Jag kan som sagt dra in lite på gästlistan, små detaljer som dekorationer osv.. det blir ju ingen smekmånad som vi tänkt så bara där drar vi in ca 40 000 kr. Det är ju inte pengar vi har just nu men som vi håller på att spara ihop till nästa sommar då vi tänkt gifta oss egentligen..
    Oj det här blev ett rörigt inlägg men jag behövde skriva av mig och se om fler hamnat i samma sits!
    För oss var det helt oplanerat, klart vi skulle ha barn i framtiden, men kanske något år efter bröllopet!
    vi är båda jätte glada nu och kan knappt fatta det, men som sagt det vänder verkligen upp och ner på ALLT!

Så tack för att ni läste, lämna en kommentar om ni vill =)

• Svar på tråden Gravid!!!
  • FelizLane

Ja, jag skulle ha tagit det lugnt... Inte stressat fram ett bröllop. Men det är jag det.

Svar på tråden Gravid!!!