• Joso79

Hur man undviker cd-skivor under armarna:

Hej! Ett tips på vägen för er som inte upptäckt detta förut.
    För två år sedan var jag tärna på min väninnas bröllop. Tillställningen ådrog sig på en av dom varmaste dagarna på hela året och jag hade en limegrön, söt klänning.

Eftersom jag vet att jag tenderar att svettas väldigt mycket, framförallt under armarna, så hade jag förberett mig genom att inhandla trosskydd. Aha, tänker ni, hon ska ha trosskydd i trosan men det är väl inte så originellt. Helt rätt. Jag hade inte trosskydden i trosan utan i armhålorna, med den lilla klistersträngen ut mot tyget och den absorberande sidan mot armhålan.

Jag var den enda på det bröllopet som inte hade missklädsamma svettfläckar på klänningen.

• Svar på tråden Hur man undviker cd-skivor under armarna:
  • Jenny 03

Absolut torr från apoteket har alltid varit min räddare för denna fadäs.. ;)

• Cosy
    Jenny 03 skrev 2012-06-08 06:51:58 följande:
    Rekomenderar den med
    We did it on DreamHack. Geeky love
  • FelizLane

Jag tål inte absolut torr :( Men ja.. Troskydd funkar finfint :D

• Cosy

större ingrepp är botox i armhålerna

• Bmw
    Funkar vermkligen kanonbra!
  • Ellis
    Testade den men jag höll på att få fnatt så mycket det sved och stack i armhålorna, fast att jag inte rakat på ett bra tag. Så jag kör på vanlig deo bara.

Skulle jag inte haft ärmlös klänning på bröllopet hade jag kunnat tänka mig att testa trådstartarens tips :)
  • Cosy

Du kanske inte tål ingrdineserna, men den sved första gånegn jag använde den med

• chrpe
    Ellis skrev 2012-06-08 23:36:23 följande:
    Testade den men jag höll på att få fnatt så mycket det sved och stack i armhålorna, fast att jag inte rakat på ett bra tag. Så jag kör på vanlig deo bara.

Skulle jag inte haft ärmlös klänning på bröllopet hade jag kunnat tänka mig att testa trådstartarens tips :)

Haha, kan du inte gå med binda med vingar så fäster det bättre om du inte har ärmar =p

Jag tycker absolut torr är bra, men jag har nog inte använt det på 10 år nu. Kommer också ihåg att det sved som sjutton!

Svar på tråden Hur man undviker cd-skivor under armarna: